Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

10 najbolj hranljivih jesenskih sadja in zelenjave

n18

Čeprav so temperature vse nižje, so vaše možnosti raznolike glede zdrave prehrane. Država je polna različne zelenjave in sadja, dokaz pa so eko trgi ter velike in majhne trgovine, ki imajo vse, kar si vaše srce želi. Zdaj nimate izgovora, da ne boste jedli uravnoteženo in dobro kuhali.

Pravi okusi sadja, raznolikost vrst in največ hranilnih snovi, ki so na voljo v celotni sezoni.

Če želite to jesen kar najbolje izkoristiti, morate vedeti, kakšno sadje in zelenjavo kupiti.

1. Jabolka

Čeprav je na voljo vse leto, jesen je čas jabolk in edini čas, ko jih lahko jeste sveže nabrana. Njihov okus je zdaj drugačen, za razliko od lanskega.

Starši in zdravniki so nam že od nekdaj imeli prav, da so nam priporočali jesti jabolka. To sadje vsebuje veliko antioksidantov, ki pomagajo zmanjšati tveganje za različne bolezni. Prehrana, bogata z antioksidanti, je zanesljiv zaveznik proti staranju.

Jabuke obiluju vitaminom C i pomažu u borbi imunološkog sustava protiv vanjskih utjecaja. Pektin, koji se nalazi u svim jesenskim plodovima s jestivom korom, bori se protiv bakterija u crijevima i snižava kolesterol. Zbog toga se kora jabuke ne smije uklanjati, već se treba obavezno jesti - većina hranjivih sastojaka i vitamina nalazi se tamo.

Obstaja veliko receptov, v katere lahko vključite jabolka. Tu je nekaj idej: jabolčna pita, pečena jabolka, tarte tatin z jabolki, zelenjavna solata z jabolki, kompoti in drugo.

2. Brstični ohrovt 

Čeprav prihaja iz Belgije, brstični ohrovt lahko najdemo v vseh državah, tudi v Sloveniji, vendar je jesen idealen čas za uživanje.

Brstični ohrovt je bogat z vlakninami, vitamini C, K in folno kislino ter pomaga pri prebavi, uravnava raven sladkorja v krvi, olajša vnos kalcija in poveča strjevanje krvi.

Brstični ohrovt je lahko prava poslastica in pomemben vir hranil, če jih pravilno pripravimo. Tu je nekaj idej: glavo prerežemo na pol, posujemo z malo olivnega olja, začinimo s soljo in poprom ter vse skupaj pečemo v pečici. Izkazalo se bo odlično.

3. Cvetača

Ženske v cvetači prepoznajo zaveznika vrednega zaupanja. Cvetača je nepogrešljiva alternativa za vsakogar na dieti za hujšanje, ki želi moko in testo nadomestiti z nečim drugim: na primer testo za pice iz cvetače.

Njegova priljubljenost je posledica dejstva, da ima zelo malo ogljikovih hidratov in je eden najboljših virov vitaminov C in K. Prav tako je folna kislina, ki jo vsebuje, koristna za vsako žensko, ki namerava roditi, ker preprečuje razvoj patologije živčnega sistema ploda.

Poleg klasičnih načinov kuhanja cvetače s sesekljanjem ali pečenjem v pečici se lahko odločite za uporabo za različne kremne juhe ali kot nadomestek testa.

4. Hruške

Hruška je kraljica sezone. Njihova aroma je edinstvena in aroma je neprekosljiva. Hruške so zelo zdrav, vlažen in hranljiv obrok. Vsebujejo veliko vitaminov in hranil, jih je enostavno jesti in jih ni težko žvečiti ali prebaviti.

Hruške vsebujejo ogljikove hidrate in pektin, ki je razstrupljevalec, uravnava prebavila in resnično pomaga vašemu imunskemu sistemu. Hruške tudi pomagajo telesu, da bolje zadrži kalcij.

Hruške uživajte tako, da jih jeste na običajen način ali v pecivu s trdim testom, v pečici, v obliki sirupa ali kuhane v kompotu.

5. Grozdje

Grozdje - užitek sezone, razlog, zakaj je jesen tako priljubljena. Praviloma se zaužijejo vonj in aroma grozdja. Grozdje lahko okusite tudi v obliki mošta.

Obstaja več kot 60 sort grozdja, vse pa so zelo bogate z antioksidanti in hranilnimi snovmi, ki pomagajo zmanjšati vnetne procese, zaščitijo srce, izboljšajo vid, sklepe in delovanje možganov.

6. Rdeča pesa

Odlična za sveže iztisnjene sokove, rižoto in testenine, juhe ali solate, rdeča pesa je v svojem elementu, ko pride jesen. Čeprav jo pogosto najdemo v trgovinah, se jeseni pojavijo različne vrste pese, nekatere manj znane so nam: vijolična, zlata, bela in celo večbarvna.

Pesa je bogat vir nitratov, ki preprečujejo nastanek demence s povečanjem pretoka krvi v možgane. Ta rdeča lepotica je bogata z antioksidanti, folno kislino, kalijem in manganom. Mangan izboljšuje absorpcijo kalcija v kosteh in prispeva k strjevanju krvi.

Nenazadnje - uživanje pese pomaga zmanjšati pojav srčnih in jetrnih bolezni. Kateri so drugi razlogi za uživanje pese?

Oglejte si tukaj naš recept za juho iz sladkorne pese s kockami kruha in kozjim sirom.

7. Buče in bučke

Buče in bučke so sinonim za jesen. Poleg grozdja je buča zvezda sezone. Otroci jih pogosto povezujejo z noč čarovnic, vendar so ti zemeljski sadeži zelo hranljivi.

Ali ste vedeli, da skodelica buče na koščke vsebuje skoraj dvakratni dnevni priporočeni vnos vitamina A? Od uživanja te zelenjave dobite veliko korist, od izboljšanja krvnega tlaka do bolj zdrave prostate. Buča vsebuje beta karoten, ki ga najdemo tudi v korenju in ki se bori proti prostim radikalom.

Obstaja veliko možnosti za pripravo buče: pokapamo z olivnim oljem, pečemo v pečici in nato postrežemo z medom, v pijači, kruhu, rižoti ali pireju. Bučnih semen, ki vsebujejo veliko prehranskih vlaknin, ne smemo zanemariti.

Za razliko od poletnih bučk ima buča gladko in mehko teksturo ter doda sladkobo. Zaradi svoje debele skorje ga lahko hranimo dlje časa. Bogata je z omega-3 in vitaminom A. Za popolno izkušnjo dodajte cimet in ingver v svoj recept za buče - ne bo vam žal.

8. Gobe

Gobe najdemo vse leto, vendar je jesen njihov letni čas in poznavalci nato uživajo jurčke in plazeče. Velik plus pri gobah je, da nimajo maščob - so čudovita alternativa mesu in so že del mnogih diet. Imajo malo natrija, malo holesterola, malo kalorij in izredno veliko vitamina B.

Tukaj je, kako jih pripravljajo oboževalci in kuharji: na žaru, v pečici, na ponvi s česnom in polento ali v različnih juhah in enolončnicah.

9. Kutine

Kutina: dišeča in aromatična, izziv za otroke in odrasle, ko jih jemo kot take. Naše babice vedno tekmujejo pri pripravi najboljšega kutinovega kolača, druge pa s tem sadjem eksperimentirajo v kompotih, pitah in solatah.

Kutina ima malo maščob in malo natrija. To sadje je odličen vir vitamina C in ga ne smemo zapustiti iz nobene sadne košare.

10. Orehi

Orehi so priboljšek kot hitro zalogaj in pri pecivu. Ste vedeli, da so orehi pravzaprav semena oreščkov? Zaradi trde lupine jih lahko hranimo mesece, celo leta. Orehi so še posebej znani po sladkem kruhu ali kot zdravi prigrizki pri delu.

Orehi izboljšujejo metabolizem in znižujejo holesterol v telesu. Ko ga uživamo v pravih količinah, oreški prispevajo k izgubi teže.

Orehi imajo protivnetne lastnosti, pomagajo intelektu (simbol inteligence), izboljšajo plodnost moškega in zdravje kosti. Visok vnos vitaminov skupine B je izjemno koristen za nosečnice in za harmoničen razvoj ploda.

Oreh ima hrustljavo teksturo in prijeten okus, zato ga lahko vključimo v skoraj katerikoli recept: pecivo, piškote, žitarice, energijske palčke, kruh, solate, maslo in številne druge.

Sezonsko sadje je tako dobro in hranljivo, da si lahko zaloge naredite v zamrzovalniku ali v kozarcu kot kompot. Kuhano zelenjavo lahko odložite v sterilizirane kozarce, kuhano sadje shranite z malo sladkorja itd.

Sezonsko sadje in zelenjava sta s hranili in aromo bistveno bogatejša od tistih, ki so na voljo preostalo leto. Ne preskočite te faze!

 

Article Type