Sort results by
Sort results by

Nestlé objavil poslovne rezultate

Celotna prodaja podjetja se je v letu 2021 povečala za 3,3 %, in sicer na 87,1 milijarde CHF v primerjavi s 84,3 milijarde CHF v letu 2020.
Nestle Company
Nazaj k izjavam za javnost

Zagreb, 17. februar 2022 - Nestlé, največje globalno prehrambno podjetje, je predstavilo poslovne rezultate za leto 2021. Organska rast je dosegla 7,5 %, z realno interno rastjo (RIG) 5,5 % in cenami od 2,0 %. Na to so vplivali nenehna rast maloprodaje, nenehno obnavljanje kanalov za potrošnjo zunaj doma, rast cen in povečevanje tržnega deleža.

  • Celotna prodaja se je povečala za 3,3 %, in sicer na 87,1 milijarde CHF (2020: 84,3 milijarde CHF).
  • Deviznemu poslovanju je prodaja padla za 1,3 %. Neto prodaja je imela negativen učinek - 2,9 %.
  • Interno usklajena profitna marža (UTOP) je znašala 17,4 % in se je zmanjšala za 30 bazičnih točk. Profitna marža (TOP) se je na podlagi poročanja zmanjšala za 290 bazičnih točk na 14,0 %.
  • Prilagojeni dobiček na delnico se je povečal za 5,8 % v stalni valuti in za 5,1 % na podlagi poročanja - na 4,42 CHF. Dobiček na delnico se je po poročanju povečal za 41,1 % na 6,06 CHF.
  • Prosti denarni tok se je zmanjšal za 14,9 % na 8,7 milijarde CHF, kar je posledica začasno višjih kapitalskih izdatkov in ravni zalog.
  • Na področju upravljanja portfelja je bil dosežen stalen napredek.


Nestlé pričakuje, da bo še naprej povečeval organsko rast prodaje s srednjo enomestno stopnjo in povečal svoj osnovni dobiček na delnico v stalni valuti in kapitalski učinkovitosti.

"V letu 2021 smo ostali osredotočeni na uresničevanje svoje dolgoročne strategije in na povečevanje naložb v rast, hkrati pa smo se soočali z izzivi svetovne dobavne verige. Naša organska rast je bila močna in z naraščajočim tržnim deležem, sledili pa smo tudi discipliniranemu izvajanju načrtov, hitrim inovacijam in povečevanju digitalizacije. Z obvladovanjem stroškov in odgovornim oblikovanjem cen smo omejili vpliv ekstremne inflacije stroškov. Naša močna osnovna rast dobička na delnico dokazuje odpornost našega modela ustvarjanja vrednosti. Celotna ekipa Nestlé je pokazala zgledno vztrajnost in iznajdljivost v zahtevnih okoliščinah in okoljih," je povedal Mark Schneider, izvršni direktor podjetja Nestlé.

Razvoj portfelja Nestlé se nadaljuje s fokusom na kategorijah s privlačnimi priložnostmi za rast in diferencirano ponudbo. Ena od kategorij, ki je največ prispevala k organski rasti, je bila kava, ki jo je vodilo izjemno ugodno okolje za tri glavne blagovne znamke - Nescafé, Nespresso in Starbucks. Prodaja izdelkov Starbucks se je povečala za 17,1 % na 3,1 milijarde CHF, kar je ustvarilo več kot 1 milijardo CHF dodatne prodaje v primerjavi z letom 2018. Purina PetCare je zabeležila dvomestno rast, na čelu s premium blagovnimi znamkami, vključno s Purina Pro Plan, Purina ONE in veterinarskimi izdelki. Tudi prodaja vegetarijanske in rastlinske hrane se je povečala za dvomestno številko in dosegla približno 800 milijonov CHF.

Evropa, Bližnji vzhod in Severna Afrika (EMENA)
  • 7,2-% organska rast: 6,0-% RIG; 1,2 % cene.
  • Zahodna Evropa je zabeležila zmerno enomestno organsko rast z močnim RIG in rahlo pozitivnimi cenami, medtem ko je Srednja in Vzhodna Evropa zabeležila dvomestno organsko rast z močno RIG in pozitivnimi cenami.
  • Bližnji vzhod, Severna Afrika, Turčija in Izrael so poročali o visoki enomestni organski rasti z uravnoteženim prispevkom RIG in cen.
     
"Regija Nestlé v Severnem Jadranu (Hrvaška, Slovenija ter Bosna in Hercegovina) je prispevala k tržnim rezultatom z organsko rastjo 7,3 %. K rasti sta največ prispevali blagovni znamki Purina in Nestlé Professional za potrošnjo zunaj doma z dvomestno rastjo ter kategorija kave z organsko rastjo blizu dvomestne rasti. K uspešnim rezultatom nenehno prispevajo tudi naši dolgoletni partnerji in distributerji Alca, MPG, MCI in Inspharma. Poleg poslovnih rezultatov je pomembno omeniti tudi vrednost donacij podjetja Nestlé, ki je na Hrvaškem in v Sloveniji lani znašala več kot 1.500.000 kun," pravi Laurentiu-Florin Dimitriu, izvršni direktor podjetja Nestléja za Hrvaško, Slovenijo ter Bosno in Hercegovino.

Nestlé je osredotočen na napredek v smeri trajnosti, nenehno deluje v dobro vseh potrošnikov, vlaga v varstvo okolja in krepi kmetijske skupnosti v svoji dobavni verigi. Na Hrvaškem Nestlé še naprej podpira lokalno skupnost in vlaga v projekte, ki podpirajo starše pri vzgoji bolj zdravih generacij, prispevajo k zaposljivosti mladih in razvijajo zavest o pomenu ohranjanja okolja.

Celotni poslovni rezultati so na voljo na nestle.com.