Sort results by
Sort results by

Človekove pravice

Ali Peter Brabeck-Letmathe verjame, da je voda človekova pravica?

Da. Naš nekdanji predsednik Peter Brabeck-Letmathe strastno verjame, da je voda človekova pravica. Vsakdo, povsod po svetu, ima pravico do čiste, varne vode za pitje in sanitarno-higienske razmere.

Njegovi kritiki uporabljajo video intervju, ki ga je Peter dal leta 2005, da trdijo, da misli, da bi morali biti vsi vodni viri privatizirani. To je preprosto napačno.

Podpira stališče Združenih narodov o vodi: „Na planetu je dovolj sladke vode za sedem milijard ljudi, vendar je ta razdeljena neenakomerno in preveč je zapravljenih, onesnaženih in nevzdržno upravljanih“.

Peter je zgrožen nad dejstvom, da več kot dve milijardi ljudi po vsem svetu nima dovolj preprostega stranišča in da več kot 1 milijarda ljudi nima dostopa do kakršnega koli dostopa do boljše pitne vode.

To primerjajte z življenjem v nekaterih državah, kjer lahko ljudje uporabijo odvečno količino vode – dragocen in vse redkejši vir – za nebistvene namene. V tem kontekstu Peter trdi, da bi moral imeti dostop do vode strošek.

Torej, če Peter Brabeck resnično skrbi za vodo, kaj počne, da jo zaščiti?

Peter Brabeck je vedno prevzel vodilno vlogo pri zagovarjanju učinkovitejšega upravljanja z vodo s strani posameznikov, industrije, kmetijstva in vlad.

Peter je vodja skupine za vodne vire do leta 2030, inovativnega sodelovanja med podjetji, vlado in civilno družbo, ki išče praktične rešitve za reševanje pomanjkanja vode.

Poleg tega vodi Pobudo o vodah Svetovnega gospodarskega foruma, vplivno javno-zasebno partnerstvo, ki raziskuje skupne rešitve težave pomanjkanja vode.

Čez leta je Peter v številnih intervjujih, panelnih razpravah in televizijskih programih pojasnil svoja stališča o pomanjkanju vode. Tukaj je le nekaj primerov:

Pogoji dela v brazilski dobavni verigi kave

Kaj počne Nestlé pri preiskovanju trditev o prisilnem delu in slabih delovnih pogojih v nekaterih brazilskih plantažah kave?

Take obtožbe jemljemo zelo resno in jih takoj raziščemo.

Na eni od kmetij, ki nas oskrbujejo s kavo, je Rancho São Benedito v letu 2015 pri inšpekcijskem pregledu ministrstva za delo ugotovil, da je 13 delavcev delalo brez registriranih pogodb. Trije od teh delavcev niso opravili zdravniških pregledov, kot to zahteva brazilska zakonodaja.

Naša preiskava je pokazala, da je vlada ukrepala in ukorila kmeta. Od takrat na kmetiji nismo odkrili nobenih drugih pomislekov glede dela.

Kako lahko Nestlé zagotovi, da njegovi izdelki ne vsebujejo kave iz nasadov, kjer je vlada ugotovila primere prisilnih ali slabih delovnih pogojev?

Nestlé nima nič strpnosti do suženjstva. To je nezakonito in proti vsem, za kar se zavzemamo. Vsi naši partnerji, ki pridobivajo surovine, morajo spoštovati ne le vladne predpise, temveč tudi naše Standarde za odgovorno pridobivanje in Poslovna načela podjetja Nestlé, ki se ne morejo pogajati. S tem morajo naši dobavitelji spoštovati vse človekove pravice skozi vse svoje poslovne dejavnosti. Svoje dobavitelje spodbujamo, da o morebitnih kršitvah Kodeksa o dobavitelju ali Poslovnih načel podjetja Nestlé poročajo ustrezni kontaktni osebi podjetja Nestlé, ali jih zaupno poročajo z uporabo našega Sistema poročanja o skladnosti, “Povej nam”.

Kakšne ukrepe bo Nestlé sprejel, če bodo kršeni zakoni in se kršijo človekove pravice na plantažah kave, ki jih oskrbuje Nestlé?

Vsakič, ko so naše notranje kode kršene ali dobavitelji ne sprejmejo izboljševalnih ukrepov v zvezi s kakršnimi koli kršitvami, sprejemamo ukrepe, ki vključujejo odstranitev teh dobaviteljev iz naše dobavne verige in prekinitev naših pogodb z njimi. Naši dobavitelji se redno posvetujejo s črno listo vlade in odstranijo vse proizvajalce iz njihove dobavne verige, ki so na njej prikazani.

Ali ima Nestlé prisilno delo v dobavni verigi z morskimi sadeži?

S kakšnimi izzivi se srečujete vi in druga podjetja pri iskanju sestavin z morskimi sadeži na Tajskem za hrano in izdelke za nego živali?

Na žalost nobeno podjetje, ki nabavlja sestavine morskih sadežev iz Tajske, ne more zagotoviti, da je popolnoma odstranilo prakse prisilnega dela ali zlorabe človekovih pravic iz svoje dobavne verige, zaradi široke narave the težav.

Kljub temu je Nestlé leta 2015 začel izvajati Akcijski načrt (pdf, 650Kb) za odpravo nesprejemljivih praks in zdaj smo prepričani, da morski sadeži iz problematičnih tajskih ribiških plovil ne vstopajo v našo dobavno verigo. Še naprej vas bomo obveščali o svojem napredku.

Kateri so ključni ukrepi v vašem akcijskem načrtu za morske sadeže?

Akcijski načrt bomo nadaljevali s svojimi dobavitelji in drugimi partnerji. Njeni ključni ukrepi vključujejo:

  • Usklajevanje vzpostavitve odzivne skupine za pomoč ribičem, ki so ogroženi na Tajskem.
  • Uvedba mehanizma za pritožbe, ki delavcem omogoča anonimno poročanje o zlorabah.
  • Vzpostavitev programa preverjanja za ribiška plovila, ki ocenjuje delovne in življenjske razmere.
  • Usposabljanje lastnikov čolnov in kapitanov o minimalnih standardih in izboljšana sledljivost, da se zagotovi boljši nadzor nad tem, od kod prihajajo dobave.

Več o tem preberite v najnovejši posodobitvi v decembru 2017 (pdf, 500Kb) o načrtu.

Kakšen napredek ste dosegli pri reševanju prisilnega dela?

Marca 2016 smo poročali, da je 99 % sestavin z morskimi sadeži, ki izvirajo iz Tajske, za znamke Nestlé Purina sledljive do ribiškega plovila ali kmetije. Ta izboljšana raven sledljivosti je posledica strožjega izvajanja predpisov s strani tajske vlade in dobrega sodelovanja naših dobaviteljev. Dve leti po začetku izvajanja akcijskega načrta smo objavili nadaljnjo posodobitev o napredku (pdf, 500Kb).

Ali boste prekinili komercialne odnose z dobavitelji, če ne bodo sprejeli zadostnih ukrepov?

Naš pristop z dobavitelji je sodelovanje z njimi pri reševanju težav pri pridobivanju sestavin. Za morske sadeže na Tajskem so Nestlé in njegovi dobavitelji zavezani k ukrepanju v zvezi s težavami, ki jih izpostavlja poročilo Verité. S svojim akcijskim načrtom in Nestlé standardom za odgovorno pridobivanje zagotavljamo spoštovanje minimalnih standardov in javno poročamo o napredku. To vključuje dodajanje novih poslovnih zahtev v naše odnose z dobavitelji na Tajskem.