Sort by
Sort by

Človekove pravice

Ali Peter Brabeck-Letmathe verjame, da je voda človekova pravica?

Da. Naš nekdanji predsednik Peter Brabeck-Letmathe strastno verjame, da je voda človekova pravica. Vsakdo, povsod po svetu, ima pravico do čiste, varne vode za pitje in sanitarno-higienske razmere.

Njegovi kritiki uporabljajo video intervju, ki ga je Peter dal leta 2005, da trdijo, da misli, da bi morali biti vsi vodni viri privatizirani. To je preprosto napačno.

Podpira stališče Združenih narodov o vodi: „Na planetu je dovolj sladke vode za sedem milijard ljudi, vendar je ta razdeljena neenakomerno in preveč je zapravljenih, onesnaženih in nevzdržno upravljanih“.

Peter je zgrožen nad dejstvom, da več kot dve milijardi ljudi po vsem svetu nima dovolj preprostega stranišča in da več kot 1 milijarda ljudi nima dostopa do kakršnega koli dostopa do boljše pitne vode.

To primerjajte z življenjem v nekaterih državah, kjer lahko ljudje uporabijo odvečno količino vode – dragocen in vse redkejši vir – za nebistvene namene. V tem kontekstu Peter trdi, da bi moral imeti dostop do vode strošek.

Torej, če Peter Brabeck resnično skrbi za vodo, kaj počne, da jo zaščiti?

Peter Brabeck je vedno prevzel vodilno vlogo pri zagovarjanju učinkovitejšega upravljanja z vodo s strani posameznikov, industrije, kmetijstva in vlad.

Peter je vodja skupine za vodne vire do leta 2030, inovativnega sodelovanja med podjetji, vlado in civilno družbo, ki išče praktične rešitve za reševanje pomanjkanja vode.

Poleg tega vodi Pobudo o vodah Svetovnega gospodarskega foruma, vplivno javno-zasebno partnerstvo, ki raziskuje skupne rešitve težave pomanjkanja vode.

Čez leta je Peter v številnih intervjujih, panelnih razpravah in televizijskih programih pojasnil svoja stališča o pomanjkanju vode. Tukaj je le nekaj primerov:

Ali ima Nestlé otroško delo v svoji dobavni verigi za kakav?

Ali je v vaši dobavni verigi za kakav v Slonokoščeni obali prisotno delo otrok?

Nobeno podjetje, ki nabavlja kakav v Slonokoščeni obali in Gani, ne more v celoti odpraviti tveganja dela otrok v svoji dobavni verigi. Nestlé ni nič drugačen, vendar smo odločeni, da se bomo lotili težave.

Delo otrok se spopadamo v naši oskrbovalni verigi kakava s pionirskimi sistemi nadziranja in sanacije v Slonokoščeni obali in Gani, ki sta del načrta kakava podjetja Nestlé.

Oktobra 2017 je Nestlé objavil poročilo (pdf, 5Mb), v katerem je prvič predstavil pomemben napredek, ki smo ga dosegli pri boju proti delu otrok. Vendar pa se zavedamo, da je treba dokler bo delo otrok še vedno obstajalo na kmetijah s kakavom, kar je še treba storiti.

Prenehanje dela otrok je skupna odgovornost in Nestlé si želi kolektivnega ukrepanja z vsemi, ki so se zavezali, da ga bodo rešili.

Odločno nasprotujemo kakršnemu koli izkoriščanju otrok in se zavezujemo, da ga bomo preprečili in odpravili v svoji dobavni verigi. To je navedeno v naših poslovnih načelih in standardu za odgovorno pridobivanje, ki usmerjajo vedenje naših zaposlenih in poslovnih partnerjev po vsem svetu.

Kaj točno je ‘delo otrok’?

Mednarodna organizacija dela opredeljuje delo otrok kot delo, ki otrokom odvzema otroštvo, njihov potencial in dostojanstvo ter škoduje njihovemu telesnemu in duševnemu razvoju. Eden od primerov so otroci, ki prevažajo visoko delovno obremenitev žetve kakava.

Večina otroškega dela se zgodi, ko otroci podpirajo svoje starše na kmetijah v zahodni Afriki. Otroci lahko opravljajo lahka, nenevarna dela na družinskih kmetijah. Vendar pa to ne sme škoditi duševnemu ali fizičnemu ravnanju in jim ne sme odvzeti dostopa do izobraževanja.

Kaj počne Nestlé pri boju proti delu otrok v kakavu?

Delo otrok v sektorju kakava je običajno posledica kombinacije pomanjkanja dostopa do izobraževanja, revščine in pomanjkanja ozaveščenosti skupnosti o nevarnostih takega dela.

Nestlé sodeluje z lokalnimi skupnostmi pri spopadanju z delom otrok in reševanju temeljnih vzrokov, hkrati pa zagotavlja, da te skupnosti ostanejo finančno in socialno trajnostne.

Leta 2012 smo v Slonokoščeni obali ustanovili sistem za nadziranje in sanacijo otroškega dela (CLMRS) – ki sodeluje s švicarsko neprofitno mednarodno pobudo o kakavu (ICI) – ki pokriva zadruge, kjer dobivamo v okviru načrta kakava Nestlé. V letu 2016 smo začeli uvajati CLMRS v Gani.

Naš sistem uporablja lokalno zaposlene ‘osebe za zvezo v skupnosti in ‘agente za delo otrok’. Prizadevajo si za ozaveščanje otroškega dela v skupnostih, prepoznavanje ogroženih otrok in poročanje o naših ugotovitvah nam in našim dobaviteljem.

Bili smo prvi kupci kakava, ki je vzpostavil tak sistem, ki zdaj pokriva več kot 2.000 skupnosti in 65.000 kmetov v Slonokoščeni obali. Od leta 2012 nam je sistem pomagal identificirati več kot 25.000 otrok, ki so vključeni v delo otrok. Pomagali smo več kot 11.130 teh otrok, da se odmaknejo od dela, in ukrepajo, da pomagajo preostalim, ki so še otroci (tj. pod 17 let). Dve leti po prejemu pomoči analiza kaže, da se več kot 50 % teh otrok ne vrne na delo v tem sektorju. V letu 2016 smo začeli uvajati shemo v Gani in zdaj pokriva 2800 kmetov v štirih okrožjih.

Nestlé se ukvarja tudi z delom otrok, tako da pomaga otrokom v skupnosti, ki gojijo kakav, da obiskujejo šolo. Zgradili, ali obnovili smo 42 šol, ki bodo koristile več kot 11.000 otrokom. Leta 2016 smo začeli partnerstvo z Jacobsovo fundacijo za izboljšanje kakovosti izobraževanja in s tem smo zgradili več kot 40 majhnih ‘mostnih šol’, ki so do zdaj koristile več kot 3100 otrokom. Ukrepi vključujejo tudi zagotavljanje rojstnih listov otrokom, da lahko dostopajo do obstoječih izobraževalnih ustanov.

Kakšno ‘sanacijo’ nudite otrokom?

‘Sanacija’ se nanaša na pomoč, ki jo nudimo, ko identificiramo otroka, ki je izpostavljen tveganju dela otrok. To je lahko nekaj tako preprostega kot pomoč družini, da dobi kopijo otrokovega rojstnega lista, da se lahko vpiše v šolo ali da jim zagotovi šolsko opremo in uniforme.

Podprli smo pomoč za povečanje dohodkov gospodinjstev, da otrokom ni treba delati, družine pa si jih lahko privoščijo, da jih pošljejo v šolo. Na primer, pomagali smo ženskim skupinam, da začnejo gojiti živilske pridelke za prodajo.

Nestlé je prav tako pomagal mladim odraslim organizirati delovne skupine, ki jih v vasi lahko zaposlijo za zelo tvegano delo, kot sta rezanje dreves in škropljenje rastlin, da bi bilo manj verjetno, da bodo otroci to delo opravili.

V drugih primerih so potrebni dražji koraki, kot sta gradnja novih šol ali zaposlovanje dodatnih učiteljev. Zato neposredno sodelujemo z lokalnimi oblastmi in organizacijami civilne družbe, da bi rešili temeljne vzroke otroškega dela.

Ali vaš sistem za nadziranje dela otrok dejansko deluje?

Da. Podatki kažejo, da se večina otrok, ki so deležni pomoči v našem sistemu nadziranja, ne vrne na delo. Mnogi so zdaj v rednem izobraževanju.

Naš sistem nadziranja je del Akcijskega načrta za delo otrok (pdf, 500Kb), ki smo ga pripravili kot odziv na priporočila neprofitnega Združenja Fair Work (FLA). FLA sodeluje z večjimi podjetji za izboljšanje delovnih pogojev v njihovih dobavnih verigah.

Najprej smo jih povabili, naj leta 2011 preučijo našo dobavno verigo kakava v Slonokoščeni obali, da bi nam pomagali oceniti splošne pogoje dela, vključno s težavo dela otrok.

Najnovejše neodvisno poročilo o nadzoru FLA iz septembra 2016 pokazuje zmanjšanje stopnje dela otrok v zadrugah v Slonokoščeni obali, ki oskrbujejo družbo Nestlé. Še naprej sodelujemo s FLA, da bi zagotovili trajnostno in pregledno dobavo kakava.

Kaj počne Nestlé za boj proti trgovini z otroki in suženjstvu?

Imamo ničelno toleranco za nezakonito trgovino ali suženjstvo. Če najdemo kakršne koli dokaze o tem, o tem nemudoma poročamo ustreznim organom.

Kaj počnete, da bi izboljšali preživetje v skupnosti kakava?
Naše delo na področju boja proti delu otrok temelji na Načrt kakava podjetja Nestlé, ki smo ga začeli izvajati leta 2009. Program je namenjen izboljšanju življenja kmetov kakava in njihovih skupnosti: boljše kmetovanje, boljše življenje in boljši kakav.

Kmetom pomagamo tako, da jih usposabljamo v dobrih kmetijskih praksah, spodbujamo enakost spolov, obravnavamo otroško delo in ustvarjamo dolgoročne odnose z njimi kot dobavitelji.

Pogoji dela v brazilski dobavni verigi kave

Kaj počne Nestlé pri preiskovanju trditev o prisilnem delu in slabih delovnih pogojih v nekaterih brazilskih plantažah kave?

Take obtožbe jemljemo zelo resno in jih takoj raziščemo.

Na eni od kmetij, ki nas oskrbujejo s kavo, je Rancho São Benedito v letu 2015 pri inšpekcijskem pregledu ministrstva za delo ugotovil, da je 13 delavcev delalo brez registriranih pogodb. Trije od teh delavcev niso opravili zdravniških pregledov, kot to zahteva brazilska zakonodaja.

Naša preiskava je pokazala, da je vlada ukrepala in ukorila kmeta. Od takrat na kmetiji nismo odkrili nobenih drugih pomislekov glede dela.

Kako lahko Nestlé zagotovi, da njegovi izdelki ne vsebujejo kave iz nasadov, kjer je vlada ugotovila primere prisilnih ali slabih delovnih pogojev?

Nestlé nima nič strpnosti do suženjstva. To je nezakonito in proti vsem, za kar se zavzemamo. Vsi naši partnerji, ki pridobivajo surovine, morajo spoštovati ne le vladne predpise, temveč tudi naše Standarde za odgovorno pridobivanje in Poslovna načela podjetja Nestlé, ki se ne morejo pogajati. S tem morajo naši dobavitelji spoštovati vse človekove pravice skozi vse svoje poslovne dejavnosti. Svoje dobavitelje spodbujamo, da o morebitnih kršitvah Kodeksa o dobavitelju ali Poslovnih načel podjetja Nestlé poročajo ustrezni kontaktni osebi podjetja Nestlé, ali jih zaupno poročajo z uporabo našega Sistema poročanja o skladnosti, “Povej nam”.

Kakšne ukrepe bo Nestlé sprejel, če bodo kršeni zakoni in se kršijo človekove pravice na plantažah kave, ki jih oskrbuje Nestlé?

Vsakič, ko so naše notranje kode kršene ali dobavitelji ne sprejmejo izboljševalnih ukrepov v zvezi s kakršnimi koli kršitvami, sprejemamo ukrepe, ki vključujejo odstranitev teh dobaviteljev iz naše dobavne verige in prekinitev naših pogodb z njimi. Naši dobavitelji se redno posvetujejo s črno listo vlade in odstranijo vse proizvajalce iz njihove dobavne verige, ki so na njej prikazani.

Ali ima Nestlé prisilno delo v dobavni verigi z morskimi sadeži?

S kakšnimi izzivi se srečujete vi in druga podjetja pri iskanju sestavin z morskimi sadeži na Tajskem za hrano in izdelke za nego živali?

Na žalost nobeno podjetje, ki nabavlja sestavine morskih sadežev iz Tajske, ne more zagotoviti, da je popolnoma odstranilo prakse prisilnega dela ali zlorabe človekovih pravic iz svoje dobavne verige, zaradi široke narave the težav.

Kljub temu je Nestlé leta 2015 začel izvajati Akcijski načrt (pdf, 650Kb) za odpravo nesprejemljivih praks in zdaj smo prepričani, da morski sadeži iz problematičnih tajskih ribiških plovil ne vstopajo v našo dobavno verigo. Še naprej vas bomo obveščali o svojem napredku.

Kateri so ključni ukrepi v vašem akcijskem načrtu za morske sadeže?

Akcijski načrt bomo nadaljevali s svojimi dobavitelji in drugimi partnerji. Njeni ključni ukrepi vključujejo:

  • Usklajevanje vzpostavitve odzivne skupine za pomoč ribičem, ki so ogroženi na Tajskem.
  • Uvedba mehanizma za pritožbe, ki delavcem omogoča anonimno poročanje o zlorabah.
  • Vzpostavitev programa preverjanja za ribiška plovila, ki ocenjuje delovne in življenjske razmere.
  • Usposabljanje lastnikov čolnov in kapitanov o minimalnih standardih in izboljšana sledljivost, da se zagotovi boljši nadzor nad tem, od kod prihajajo dobave.

Več o tem preberite v najnovejši posodobitvi v decembru 2017 (pdf, 500Kb) o načrtu.

Kakšen napredek ste dosegli pri reševanju prisilnega dela?

Marca 2016 smo poročali, da je 99 % sestavin z morskimi sadeži, ki izvirajo iz Tajske, za znamke Nestlé Purina sledljive do ribiškega plovila ali kmetije. Ta izboljšana raven sledljivosti je posledica strožjega izvajanja predpisov s strani tajske vlade in dobrega sodelovanja naših dobaviteljev. Dve leti po začetku izvajanja akcijskega načrta smo objavili nadaljnjo posodobitev o napredku (pdf, 500Kb).

Ali boste prekinili komercialne odnose z dobavitelji, če ne bodo sprejeli zadostnih ukrepov?

Naš pristop z dobavitelji je sodelovanje z njimi pri reševanju težav pri pridobivanju sestavin. Za morske sadeže na Tajskem so Nestlé in njegovi dobavitelji zavezani k ukrepanju v zvezi s težavami, ki jih izpostavlja poročilo Verité. S svojim akcijskim načrtom in Nestlé standardom za odgovorno pridobivanje zagotavljamo spoštovanje minimalnih standardov in javno poročamo o napredku. To vključuje dodajanje novih poslovnih zahtev v naše odnose z dobavitelji na Tajskem.