Sort by
Sort by

Okolje

Kaj Nestlé opravlja glede krčenja gozdov?

Leta 2010 smo naredili zavezo brez krčenja gozdov (pdf, 28Kb), ki navaja, da naši izdelki ne bodo povezani s krčenjem gozdov. Ta zaveza zajema vse surovine, ki jih uporabljamo za izdelavo svojih izdelkov in embalaže.

Razvili smo posebne kategorije za nadzor, ki so določene v in Nestlé smernicami za odgovorno pridobivanje (pdf, 2Mb). Svojo dobavno verigo ključnih surovin načrtujemo nazaj do njihovega izvora in naše dobavitelje ocenjujemo in razvijamo v skladu s temi smernicami.

Imamo stalno partnerstvo z globalno neprofitno organizacijo – Earthworm fundacija, ki zagotavlja odgovorno pridobivanje palmovega olja in celuloze in papirja.

Kot član foruma potrošniškega blaga podpiramo tudi njegovo zavezo, da bomo do leta 2020 dosegli ničelno krčenje gozdov.

Leta 2013 smo v partnerstvu z nevladno organizacijo Conservation International razvili vodnike za sledenje in prikazovanje območij z največjim tveganjem krčenja gozdov.

V letu 2014 smo se pridružili številom podjetij za podporo Global Forest Watch (GFW), spletne pregledne aplikacije za kartiranje, ki zagotavlja podatke o tem, kaj se dogaja v gozdovih po svetu. GFW je namenjen za uporabo interesnim skupinam, ki si prizadevajo za boljše upravljanje svetovnih gozdov in izboljšanje lokalnega preživetja.

Od leta 2018 uporabljamo Starling, satelitsko storitev, ki jo je razvil Airbus in fundacija Earthworm, za nadzor 100 % naših globalnih dobavnih verig za palmovo olje. Program bomo razširili tako, da bomo v letu 2019 pokrili tudi svoje dobavne verige za celulozo in papir, pa tudi sojo v kasnejši fazi. Od marca 2019 je bilo 77 % naši nakupi ključnih kmetijskih proizvodov, povezanih s krčenjem gozdov (palmovo olje, celuloza in papir, soja, meso in sladkor), preverjeno ne povzročajo krčenja gozdov (pdf, 90Kb). To temelji na kartiranju tveganj v povezavi s preverjanjem tretje strani na terenu in/ali z neba. Ko se naša dobavna veriga razvija vsak dan, bomo še naprej pozorno nadzirali to uspešnost in redno obveščali o napredku.

Marca 2019 smo lansirali svoj prvotni Akcijski načrt (pdf, 580Kb) v okviru Pobude za kakav in gozde, da bi zaustavili krčenje gozdov in spodbudili obnovo gozdov v kakavu. Naš načrt vključuje število obveznosti in ukrepov za podporo varstvu in obnovi gozdov, trajnostni proizvodnji kakava ter sodelovanje skupnosti in socialne vključenosti.

Kakšno stališče ima Nestlé glede gensko spremenjenih sestavin?

Kaj pomeni GS?

Kmetje so že leta uporabljali tehnike, kot so selektivna vzreja, navzkrižno opraševanje ali križanje, da bi izboljšali svoje pridelke. Sestavine, pridobljene iz GSO (gensko spremenjeni organizmi), se razlikujejo, ker proces vključuje znanstvenike, ki izberejo zaželeno genetsko lastnost in jo dajo v drugo rastlinsko vrsto.

Razširjeni GS (gensko spremenjene) rastline vključujejo koruzo, sojo, oljno repico in sladkorno peso.

Ali so sestavine, pridobljene iz GSO, varne?

Rastline iz GSO, ki so sprejele stroge regulativne in varnostne odobritve, so varne kot konvencionalni pridelki. ’GSO sestavine’ imajo lahko pomembno vlogo pri povečanju proizvodnje hrane, podpori trajnostnemu kmetijstvu in pomoči krmi rastočega svetovnega prebivalstva.

Ali uporabljate GS sestavine v svojih izdelkih?

Včasih, da. Podpiramo odgovorno uporabo vsake inovativne, varne tehnologije. Odločimo se, ali bomo uporabili sestavine, pridobljene iz GSO, na lokalni ravni kot odgovor na zaskrbljenost potrošnikov.

Ali Nestlé proizvaja GS rastline?

Ne, Nestlé ne goji GS rastline.

Ali podpirate pravice potrošnikov, da vedo, kaj je v njihovi hrani?

Da, v celoti podpiramo pravico ljudi, da vedo, kaj je v njihovi hrani, in zavezali smo se, da bomo v izdelkih podjetja Nestlé po vsem svetu zagotavljali informacije o uporabi sestavin, pridobljenih iz GSO.

Ali Nestlé podpira označevanje GSO ali predpise o razkritju?

V celoti podpiramo razkritje sestavin, pridobljenih iz GSO, v izdelkih podjetja Nestlé, da bi ljudem pomagali pri odločanju o živilih, ki jih kupujejo. Strogo se držimo vseh nacionalnih zakonov in predpisov v zvezi z označevanjem sestavin, pridobljenih iz gensko spremenjenih (GS) rastlin.

Kaj počne Nestlé za izboljšanje dobrega počutja domačih živali?

Nestlé kupuje mesne, perutninske in jajčne izdelke, ki jih proizvajajo kmetje po vsem svetu. Večino mesa in perutnine uporabljamo v gotovih obrokih, zamrznjenih obrokih in hrani za hišne živali. Večino jajčnih izdelkov uporabljamo v majonezi, testeninah in pecivu. Zavezani smo k najvišjim možnim standardom dobrega počutja domačih živali in izboljšanju tega v globalni dobavni verigi.

Naša Zaveza za dobro počutje domačih živali (pdf, 2Mb) temelji na smernicah Svetovne organizacije za zdravje živali (OIE). Vključuje obveznost postopne ukinitve problematičnih praks na podlagi ‘petih svoboščin’ OIE. Mednje spadajo svoboda pred lakoto, žejo in podhranjenostjo, svoboda pred strahom in stisko, telesnim in neugodnim občutkom, poškodbami in boleznimi. Podpiramo delo OIE za spodbujanje teh svobod v celotni svetovni dobavni verigi.

Naše Smernice za odgovorno pridobivanje (pdf, 2Mb) predpisujejo naše zahteve za nakup mesa, perutnine, jajc in mlečnih izdelkov. Vsi naši dobavitelji se morajo držati teh smernic, ki jih še naprej izvajamo v svoji globalni dobavni verigi.

Nestlé je podpisal globalni sporazum o sodelovanju z organizacijo Compassion in World Farming, da bi pripomoglo k izboljšanju naših virov in spodbudilo širše preoblikovanje dobavne verige.

Oktobra 2018 smo se pridružili tudi Svetovni koaliciji za dobro počutje živali (GCAW) in sodelovali s številnimi drugimi podjetji, da bi na svetovni ravni izboljšali standarde dobrega počutja živali.

Naredili smo številne posebne obljube. Da bi pripomogli k izboljšanju dobrega počutja kokoši nesnic, je naš cilj do leta 2025 uporabljati samo jajca brez kletk za vse naše prehrambne izdelke. To vključuje vse jajčne celice in jajčne izdelke (kot je celo jajce v prašku in tekočini in beljak v prašku in tekočini), ki jih Nestlé neposredno vsebuje kot sestavine.

V Evropi in ZDA bomo ta prehod naredili do konca leta 2020. Za ostale Amerike, Bližnji vzhod, Afriko in Oceanijo bomo to storili do leta 2025, v Aziji pa si bomo prizadevali za isto prehodno obdobje kot pogoji omogočajo.

V nekaterih delih sveta, kot je v Evropi, več kot 40 % naših jajc že izvira iz virov brez kletke.

Nestlé se je tudi javno zavezal, da bo do leta 2024 v ZDA izboljšal dobro počutje pitovnih piščancev (piščanci vzgojeni za meso), v Evropi pa do leta 2026.

Kaj počne Nestlé glede podnebnih sprememb?

Ali zmanjšujete emisije toplogrednih plinov?

Da. V zadnjih desetih letih smo zmanjšali emisije toplogrednih plinov iz naših tovarn na kilogram izdelka.

Zavezani smo k znižanju emisij toplogrednih plinov, povezanih s proizvodnjo in distribucijo svoje hrane in pijače, z izboljšanjem energetske učinkovitosti, uporabo čistejših goriv in vlaganjem v obnovljive vire. Na primer: prehod z medkrajevnega prevoza na dolge razdalje na železnico ali pomorski prevoz na kratke razdalje v Evropi, izbira vetrne energije za oskrbo naših tovarn v Mehiki in vgradnja kotlov na drva v nekatere tovarne v Franciji.

Kako se vaša uspešnost primerja z drugimi podjetji?

Smo eni od vodilnih na področju zmanjšanja in adaptacije podnebnih sprememb. Naše prakse za zmanjševanje emisij toplogrednih plinov in razkrivanje naših dejavnosti na tem področju so bile dosledno priznane kot med najboljšimi v industriji.

V letih 2013 in 2012 smo dosegli največje število točk v CDP ‘Indeksu vodilnih podjetij v poročanju podnebnih sprememb’ in CDP ‘Indeksu vodilnih podjetij v vodenju podnebnih sprememb’, objavljenem v poročilu 500 poročil o globalnih podnebnih spremembah 2013.

Indeksi CDP merijo uspešnost 500 najboljših podjetij v indeksu FTSE Global Equity z vidika njihovih prizadevanj za zmanjšanje emisij ogljika in preglednosti informacij, ki jih razkrivajo.

V letu 2013 smo bili vodilno podjetje za prehrambne izdelke v Dow Jones trajnostnem indeksu z 88-odstotnim rezultatom, kar je dvakrat več od povprečja industrije. Naša močna politika in pregledno poročanje na področju okoljske trajnosti - vključno z našimi dejavnostmi za ublažitev podnebnih sprememb - so privedli do doseganja 97 % v ‘okoljski razsežnosti’ indeksa trajnostnega razvoja Dow Jones - najboljši rezultat v industriji.

Kazalnik Oxfam ‘Za blagovnimi znamkami’, ki ocenjuje 10 podjetij za hrano in pijačo glede njihovih politik in zavez za izboljšanje varnosti preskrbe s hrano in trajnosti, še naprej uvršča Nestlé na prvo mesto na področju podnebnih sprememb.

Kaj še Nestlé počne, da bi ublažil podnebne spremembe?

Obljubili smo, da naši izdelki ne bodo povezani s krčenjem gozdov. Ta obljuba zajema vse surovine, ki jih uporabljamo za izdelavo svojih izdelkov, kot tudi embalažo.

Poleg zavezanosti k zmanjšanju emisij toplogrednih plinov, povezanih s proizvodnjo in distribucijo svojih izdelkov, se zavezujemo, da bomo oblikovali izdelke, ki bodo potrošnikom pomagali zmanjšati lastne emisije toplogrednih plinov, in sodelujemo s kmeti, da bi izboljšali njihovo odpornost na podnebne spremembe. Več o naših prizadevanjih lahko izveste tukaj.

V Evropi smo se na primer zavezali, da bomo sistematično uvajali okolju prijaznejše zamrzovalnike za sladoled. Od zdaj naprej bodo vsi novi komercialni hladilni zamrzovalniki za sladoled, ki jih kupujemo po vsej celini, uporabljali samo naravna hladilna sredstva. To so naravne snovi, ki ne škodujejo ozonskemu plašču in nimajo ali so zanemarljivi učinki globalnega segrevanja.

Naše prizadevanje, da bi pridelovalci kakava in kave pomagali pri prilagajanju okoljskim izzivom, so bili priznani kot primer najboljše prakse Okvirne konvencije Združenih narodov o spremembi podnebja (UNFCCC).

Kateri so vaši cilji za prihodnost?

V letu 2013 smo se zavezali k zmanjšanju neposrednih emisij toplogrednih plinov na kilogram izdelka za več kot tretjino do leta 2015 v primerjavi z letom 2005. Za več informacij o naših obveznostih za blažitev podnebnih sprememb in prilagajanje nanje si oglejte našo Zavezo o podnebnih spremembah podetja Nestlé (pdf, 200Kb).

Palmovo olje in prizadevanja podjetja Nestlé

Ali Nestlé uporablja palmovo olje in koliko kupuje?

Nestlé uporablja palmovo olje kot sestavino v številnih naših izdelkih. Hkrati, kjer je izvedljivo, izpolnjujemo izbiro svojih izdelkov z recepti brez palmovega olja.

V letu 2016 smo kupili približno 460.000 ton palmovega olja. Kupujemo palmovo olje iz predelovalnih podjetij, ki ga pridobivajo iz Malezije, Indonezije, Latinske Amerike in Zahodne Afrike.

Kaj počne Nestlé pri pridobivanju trajnostnega palmovega olja?

Nestlé si prizadeva povečati količino odgovorno pridobljenega palmovega olja v dobavni verigi in zagotoviti, da naši dobavitelji upoštevajo naš Standard za odgovorno pridobivanje (pdf, 2Mb).

Nestlé standard za odgovorno pridobivanje zagotavlja izrecne določbe za zaščito šotišča in zemljišča z visoko zalogo ogljika, ki so ključnega pomena za boj proti krčenju gozdov, in za preprečevanje socialnih konfliktov, ki izhajajo iz morebitnih sporov glede pravic do zemljišč in pridobivanja zemljišč.

Vsi naši dobavitelji morajo upoštevati naša lokalna pravila in predpise. Ne smejo gojiti palmovega olja ali ga pridobivati iz območij, ki so po 31. decembru 2015 očiščena naravnih gozdov. Upoštevati morajo svobodno, predhodno in informirano privolitev lokalnih in avtohtonih skupnosti ter zaščititi šotišča in zemljišča z visoko zalogo ogljika.

Z našo partnersko fundacijo Earthworm trenutno načrtujemo našo dobavno verigo za palmovo olje. Zdaj lahko sledimo več kot 90 % palmovega olja, ki ga dobimo nazaj v mlin izvora in skoraj polovico nazaj na raven nasada. Naša ambicija je doseči 100 % odgovorno pridobljeno palmovo olje do leta 2020.

Nestlé se osredotoča tudi na programe tehnične pomoči za male kmetovalce, vključno s pobudo ‘Rurality’ fundacije Earthworm. Ta osredotočenost na male kmetovalce je neposreden način za izboljšanje odgovornega pridobivanja palmovega olja in za resnično izboljšanje preživetja kmetov, ki nas oskrbujejo.

Kaj počne Nestlé pri obravnavi zlorabe delovnih in človekovih pravic?

Kršitve človekovih pravic nimajo mesta v naši preskrbovalni verigi za proizvodnjo palmovega olja, vendar so pogoste v sektorju palmovega olja. Da bi jih sistematično obravnavali, so potrebni močni in skupni ukrepi za preoblikovanje industrije in dvig standardov. Zavezani smo k obravnavanju vseh zlorab, ki se dogajajo, in tesno sodelujejo z drugimi.

Aprila 2018 smo začeli izvajati globalni Akcijski načrt za reševanje težava pravic delavcev v naši dobavni verigi za proizvodnjo palmovega olja. Ta načrt določa cilje, dejavnosti in intervencije, na katere se bomo osredotočili s svojimi partnerji in drugimi ustvarjalciv industriji za obravnavo težava v zvezi z delom. Redno bomo obveščali javnost o svojem napredku.

Akcijski načrt (pdf, 400Kb) smo objavili poleg Ocene delovne pravice svoje dobaviteljske verige za palmovo olje v Indoneziji, ki smo jo leta 2017 naročili pri Danski inštitutu za človekove pravice (DIHR) in fundaciji Earthworm. To se je osredotočilo zlasti na delavske pravice delavcev, pa tudi skupine DIHR in fundacije Earthworm so intervjuvale več kot 200 ljudi, vključno z delavci v mlinih in nasadih, majhnimi kmetovalci in člani lokalne skupnosti.

S to ovrednotenje je Nestlé poskušal doseči globlje razumevanje dejanskih in potencialnih vplivov dela v naši dobavni verigi za palmovo olje v Indoneziji. Prizadevali smo si tudi za oblikovanje priporočil o vlogi, ki bi jo morali imeti mi in drugi ustvarjalci v industriji, da bi jih rešili.

Ti drugi ustvarjalci vključujejo vlado, civilno družbo, nacionalne in mednarodne organe za potrjevanje trajnosti, kot so Indonesian Sustainable Palm Oil (ISPO) in Roundtable on Sustainable Palm Oil (RSPO), mednarodne organizacije in kupci palmovega olja.

Akcijski načrt je naslednji korak pri doseganju trajnostne dobavne verige, ki temelji na obstoječem programu odgovornega pridobivanja virov. Pot do preoblikovanja v sektorju palmovega olja je dolga in še veliko je treba narediti. Toda s sodelovanjem verjamemo, da lahko uresničimo spremembe, ki jih želimo videti.

Kakšen je vaš odgovor na poročilo Greenpeaceovega ‘Končnega odštevanja’?

Krčenje gozdov je resna in zapletena težava. Celotna industrija palmovega olja mora sodelovati pri reševanju te težave z večjo preglednostjo, vključenostjo, neposrednim sodelovanjem v dobavni verigi in izgradnjo zmogljivosti.

Naša ambicija je, da bo do konca leta 2020 vse palmovo olje, ki ga uporabljamo, odgovorno nabavljeno (pdf, 1Mb), in še naprej si prizadevamo za ta cilj, tako da zagotovimo, da dobavitelji podjetja Nestlé izpolnjujejo naše standarde.

Zaskrbljeni smo zaradi ugotovitev v zvezi z Wilmarjem v poročilu Greenpeacea in tesno sodelujemo s podjetjem in našo partnersko fundacijo Earthworm za reševanje the težav in zagotovitev hitrega ukrepanja, kjer je to potrebno. Pozdravljamo izjavo Wilmarja, ki se je odločil doseči cilj 100-odstotne dobavne verige brez krčenja gozdov, brez šote in brez izkoriščanja (NDPE) do leta 2020 (pdf, 104 Kb).

Skupaj s fundacijo Earthworm nenehno načrtujemo svojo dobavno verigo in pomagamo dobaviteljem pri izpolnjevanju svojega Standarda za odgovorno pridobivanje. Če naši dobavitelji ne bodo dosegli teh standardov, bomo sprejeli odločne ukrepe, vključno z morebitno ukinitvijo svojih trgovinskih vezi. Tukaj si lahko ogledate seznam dobaviteljev, ki so bili nedavno odstranjeni iz dobavne verige podjetja Nestlé ali ki so v postopku odstranitve, najpozneje do 30. septembra 2018.

Vzpostavili smo dodatne ukrepe za izboljšanje preglednosti in prakse dobaviteljev. Februarja 2018 smo objavili popoln seznam vseh svojih dobaviteljev palmovega olja prvega reda in seznam vseh mlinov, ki jih lahko najdemo nazaj.

Do konca leta 2018 bomo postali tudi prvo globalno živilsko podjetje, ki bo izvajalo Starling - satelitsko storitev, ki so jo razvili Airbus in fundacija Earthworm - za nadzor 100 % svojih globalnih dobavnih verig za palmovo olje. Namen tega sistema je opredeliti potencialno krčenje gozdov v zgodnji fazi.

Kako se odzivate na poročilo Amnesty International o palmovem olju?

Poročilo Amnesty International, ‘Indonezija, škandal velikega palmovega olja’, je opredelilo domnevne kršitve človekovih pravic v Indoneziji, ki nimajo mesta v naši dobavni verigi za palmovo olje. Ti so bili povezani z Wilmarjem, enim od naših dobaviteljev. Z Wilmarjem tesno sodelujemo pri reševanju te težave.

Nestlé je aktivno sodeloval z Amnesty med pripravo svojega poročila in podal podrobne informacije o našem odnosu z Wilmarjem. Javno smo se odzvali na štiri različne črke, ki nam jih je Amnesty poslal od oktobra 2016, in se srečali z njimi, da bi razpravljali o razmerah in napredku na terenu.

Nekatere težave, ki jih omenja Amnesty, so zapletene. Tako se učinkovita pravna sredstva, izboljšane prakse delovanja in nazadnje sistemske spremembe industrije ne zgodijo čez noč.

Šest let smo sodelovali s partnerji, vključno z fundacijo Earthworm, da bi izboljšali preglednost, sledljivost in vedenje dobaviteljev v industriji palmovega olja. Naš Standard za odgovorno pridobivanje vključuje stroga pravila o delavskih pravicah. Mi bomo začasno odstavili vse dobavitelje, ki ne izpolnjujejo teh zahtev.

Preberite celoten odgovor na poročilo Amnesty.

Kaj počnete, da bi končali krčenje gozdov v vaši dobavni verigi za palmovo olje?

Nestlé je zavezan zagotavljanju, da do leta 2020 ne bo prišlo do krčenja gozdov, kjer pridobivamo svoje sestavine in embalažni material. To smo obvezo naredili leta 2010, in to je bila prva takšna obveza, ki jo je izdelalo živilsko podjetje.

Zavezali smo se, da bomo končali krčenje gozdov v svoji dobavni verigi za palmovo olje in se osredotočili na izboljšanje sledljivosti, pri čemer sodelujemo z svojimi dobavitelji, da bomo natančno razumeli, od kod prihaja naše palmovo olje.

Septembra 2018 smo postali prvo globalno živilsko podjetje, ki je izvajalo satelitsko storitev Starling, ki so jo razvili Airbus in fundacija Earthworm, za nadzor 100 % naših globalnih dobavnih verig za palmovo olje. Program bomo razširili tako, da bomo v letu 2019 pokrili tudi svoje dobavne verige za celulozo in papir, pa tudi sojo.

Nestlé je aprila 2019 objavil tudi Nadzor preglednosti, ki s pomočjo podatkov Starling zagotavlja informacije o trendih krčenja gozdov, ki so jih opazili v bližini mlinov za palmovo olje, iz katerih izvira.

Z uporabo vseh teh informacij nenehno povečujemo delež odgovorno pridobljenega palmovega olja. To je palmovo olje, ki ga dobimo od dobaviteljev, ki v celoti izpolnjujejo naš standard odgovornega pridobivanja. Ta dokument izrecno prepoveduje krčenje gozdov v naši dobavni verigi.

Zdaj lahko sledimo več kot 90 % palmovega olja, ki ga dobimo nazaj v izvorni mlin in skoraj polovico nazaj na raven nasada. Naša ambicija je doseči 100 % odgovorno pridobljeno palmovo olje (popolnoma skladno z našimi smernicami) do leta 2020.

Širše gledano, Nestlé podpira zavezanost Foruma potrošniškega blaga za dosego ničelnega krčenja gozdov do leta 2020. Podpisali smo Newyorško deklaracijo o gozdovih in smo aktivni član zavezništva Tropskega gozda 2020, partnerstva, ki je namenjeno končanju krčenje gozdov zaradi palmovega olja.

Kaj počne Nestlé, da ustavi palmovo olje, ki prihaja iz podjetij, ki sodelujejo pri čiščenju deževnega gozda v indonezijskem ekosistemu Leuser?

Zelo smo zaskrbljeni zaradi nadaljnjega krčenja gozdov v indonezijskem ekosistemu Leuser in obtožb podjetij, ki se ukvarjajo s palmovim oljem.

Naši neposredni dobavitelji so sodelovali z vsemi svojimi dobavitelji, ki so delovali v 50 km od ekosistema Leuser in so v območju organizirali več delavnic za ozaveščanje o pomembnosti tega ekosistema in potrebo po skupnem delovanju za njegovo zaščito.

Z začetkom našega dela s Starling, satelitskim nadziranjem več od 100 % naših globalnih dobavnih verig za palmovo olje do konca leta 2018, bomo pozorno nadzorovali spremembe pokrovnosti gozdov v bližini vseh lokacij v svoji dobavni verigi.

Ker se krčenje gozdov ne bo rešilo samo z neposredno obravnavo v lastni dobavni verigi, sodelujemo tudi s fundacijo Earthworm in več dobaviteljev, ki nabavljajo v Aceh Tamiangu v Indoneziji, da bi rešili težavo krčenja gozdov na krajinski ravni. Ta krajina se prekriva z ekosistemom Leuser. Cilj pobude je prispevati k procesom načrtovanja rabe zemljišč v vladi, da bi ustvarili odporne in uspešne ekosisteme in skupnosti s sodelovanjem več interesnih skupin. Če bo uspešno, bomo ta pilot uporabili kot model za prihodnje pristope k obravnavanju krčenja gozdov.

Dve podjetji, ki sta bila identificirana v kampanjah o tej težavi, PT Agra Bumi Niaga in PT Surya Panen Subur II, sta bila v preteklosti poddobavitelji našim neposrednim dobaviteljem. Trenutno sodelujemo s svojimi neposrednimi dobavitelji, da bi zagotovili, da so ta podjetja in vsa druga, ki se ukvarjajo z nadaljnjim krčenjem gozdov, odstranjena iz naše dobavne verige.

Ali v Gvatemali pridobivate palmovo olje iz REPSA?

Odločili smo se, da nehamo pridobivati palmovo olje iz REPSA. Svoje obstoječe pogodbe s podjetjem bomo spoštovali, vendar jih ne bomo obnovili. Pričakujemo prenehanje trgovinskih vezi do konca leta 2018.

Ali podjetje Nestlé pridobiva palmovo olje iz skupine IOI?

Nestlé je marca 2016 opustil nakup skupine IOI Group takoj po prekinitvi iz Roundtable on Sustainable Palm Oil (RSPO) po obtožbah o kršitvah človekovih pravic in krčenju gozdov.

Od takrat smo sodelovali z IOI v njihovih prizadevanjih za izboljšanje njihovih praks odgovornega pridobivanja. Razvit je bil akcijski načrt za določitev ciljev v zvezi s sledljivostjo do nasadov, upravljanjem dobaviteljev tretjih strank in široko zastavljenimi sistemi okoljskega in socialnega upravljanja.

Od svoje prekinitve, IOI so dosegli napredek pri sistematičnem preoblikovanju načina poslovanja v zvezi s trajnostjo. Kot priznanje za njihov napredek je RSPO umaknil svojo suspenzijo in Greenpeace je ustavil njihovo kampanjo. Odločili smo se, da bomo opustitev nakupa od IOI končali junija 2017 in nadaljevali z vključevanjem in nadzorom njihovega napredka v zvezi z njihovim akcijskim načrtom, vključno s nadzorom dela IOI za rešitev spornega zemljišča Pelita z lokalnimi skupnostmi.

Kaj počnete, da bi obravnavali skrbi glede pridobivanja palmovega olja podjetja Indofood?
Decembra 2016 sta se podjetji Nestlé in Indofood v Indoneziji strinjali, da bova prevzeli pridobivanje palmovega olja za izdelke Nestlé, proizvedene v okviru tega skupnega podjetja - proces, ki je bil zaključen v začetku leta 2018.

Nestlé in Indofood Group sta se dogovorila, da bosta skupno podjetje zaključila septembra 2018 iz komercialnih razlogov.

Kaj pa palmovo olje in zdravstvene težave?

Nestlé uporablja rafinirano palmovo olje kot sestavino v številnih izdelkih. To delamo strogo v skladu z vsemi ustreznimi predpisi in zakoni o varnosti živil, ki jih pogosto uporabljamo.

Skrb za MCPD estre obravnavamo v rafiniranih palmovih oljih in drugih rafiniranih rastlinskih oljih tako, da sodelujemo z svojimi dobavitelji, da zagotovimo čim nižje ravni. Kakovost in varnost naših izdelkov sta prednostni nalogi, o katerih se ni mogoče pogajati.

Nestlé in RSPO

Kakšno je vaše mnenje o sprejetju revidiranih Načel in meril RSPO?

Pozdravljamo sprejetje revidiranih Načel in meril (P&C) RSPO. Aktivno smo sodelovali v postopku posvetovanja, da bi okrepili standard in verjamemo, da revidirana različica obravnava ključne vrzeli, ki smo jih zatrjevali, vključno z zahtevami, ki se ne nanašajo na preoblikovanje gozdov z visoko vsebnostjo ogljika (HCS); brez sajenja na nobeni globini šote; in močnejše soglasje o prostem predlogu in obveščenosti (FPIC), zaščita skupnosti in merila dela.

Ta merila so že del Nestlé standarda za odgovorno pridobivanje (pdf, 2 Mb), ki določa podrobne zahteve in se osredotoča na kritične družbene, okoljske, gospodarske in izzive za dobro počutje živali, ki lahko vplivajo na ponudbo, preživetje in trajnost v naših dejavnostih pridobivanja virov.

Še vedno je treba obravnavati dodatne izzive. Med njimi je sprejetje pristopa za preprečevanje krčenja gozdov v visokogorski pokrajini in sprejetje poenostavljenega standarda za male kmetovalce, ki na svetovni ravni predstavljajo 40 odstotkov proizvodnje palmovega olja.

Še naprej bomo imeli vodilno vlogo v okviru RSPO, da bi spodbudili pozitivne spremembe v celotnem sektorju palmovega olja.

Katere ukrepe ste sprejeli, da bi se ponovno kvalificirali kot član Roundtable on Sustainable Palm Oil (RSPO)?

Po številnih razpravah z RSPO smo predložili časovno omejen načrt za doseganje 100 % certificiranega trajnostnega palmovega olja RSPO do leta 2023.

Načrt se osredotoča na povečanje sledljivosti predvsem prek ločenega palmovega olja RSPO. Poleg tega bo Nestlé še naprej izpolnjeval svoje obstoječe obveznosti glede krčenja gozdov (pdf, 300Kb), vključno z delom z drugimi partnerji, da bi dosegel preoblikovanje v področjih, kjer pridobiva palmovo olje.

Načrt obravnava skrbi RSPO in veselimo se nadaljnjega sodelovanja z RSPO, da bi industrijo palmovega olja spremenili v trajnostno prihodnost.

RSPO ima pomembno vlogo pri spodbujanju sprememb industrije v smeri trajnostnega palmovega olja. Zavedamo se pomembnosti ohranjanja članstva in izmenjave izkušenj, da bi to uresničili.

Segregated palm oil is kept separate from ordinary palm oil throughout the supply chain. Since our aim is to achieve full traceability across our palm oil supply chain, we are focusing on buying segregated palm oil.

Zakaj dajete prednost ločenemu palmovemu olju?

Ločeno palmovo olje je ločeno od navadnega palmovega olja skozi dobavno verigo. Ker je naš cilj doseči popolno sledljivost v naši dobavni verigi palmovega olja, se osredotočamo na nakup ločenega palmovega olja.

Kakšna je razlika med vašo zavezanostjo doseči 100 % odgovorno pridobljeno palmovo olje do leta 2020 in vašo zavezanost, da do leta 2023 dosežete 100-odstotno certificirano RSPO palmovo olje?

Do leta 2020 smo popolnoma zavezani doseganju 100 % odgovorno pridobljenega palmovega olja. To se nanaša na 100-odstotno skladnost dobavitelja z našim standardom odgovornega pridobivanja (pdf, 2Mb). Za izpolnitev svoje zaveze poleg certificiranja uporabljamo tudi kombinacijo orodij, vključno s satelitskim nadzorom, telefonskimi linijami za pomoč delavcem, projekti vključevanja malih kmetov in pobude za krajino. Naš cilj je na dobri poti in bomo še naprej javno poročali o napredku (pdf, 662Kb).

Poleg tega smo predložili tudi časovno omejen načrt za dosego 100 % certificiranega trajnostnega palmovega olja RSPO do leta 2023. Za to je potreben čas, da bi lahko tudi mali kmetje, ki so del naše dobavne verige, dosegli certificiranje. To priznava RSPO, ki se ukvarja s specifičnim standardom majhnih lastnikov - razvoj, za katerega se zavzemamo.

Greenpeaceovo poročilo brez plastike

Poročila Greenpeace / Brez plastike in kriza ugodnosti poročajo o škodi, ki jo plastična hrana in embalaža za pijačo povzročata morjem, oceanom in vodnim potekom, poudarja pomembno okoljsko vprašanje.

Nestlé je v celoti zavezan k zmanjševanju vpliva naše embalaže na naravno okolje. Naša vizija je, da nobena od naših embalaž, vključno s plastiko, ne bo končala na odlagališčih ali kot smeti.

Da bi to dosegli, je naša ambicija, da bo 100 % naše embalaže za ponovno uporabo ali recikliranje do leta 2025.

Sodelujemo s svojimi industrijskimi partnerji, da raziščemo različne rešitve za embalažo, da zmanjšamo uporabo plastičnih mas, olajšamo recikliranje in razvijemo nove rešitve za odpravo plastičnih odpadkov.

Nestlé se je tudi zavezal, da bo pomagal izboljšati informacije o recikliranju našega označevanja izdelkov, da bi potrošnikom pomagal na primeren način odstraniti embalažo.

Edini način, da se resno rešimo problematike onesnaženja s plastiko, je, da skupaj s sodelovanjem in kolektivnim delovanjem preoblikujemo, kako vsi upravljamo embalažo.

Kakšne ukrepe sprejema Nestlé za reševanje onesnaževanja z odpadno plastično embalažo?

Spopadanje s problematiko onesnaževanja s plastiko je naša nujna in prednostna naloga. To je odgovornost, ki jo jemljemo zelo resno.

Pri reševanju problematike onesnaževanja s plastičnimi odpadki pospešujemo realizacijo naših ukrepov in si prizadevamo, da bi povsod, kjer poslujemo, pomembno prispevali k izboljšanju stanja. Da bi lahko sprejeli pomembne ukrepe, sodelujemo z vladami, nevladnimi organizacijami, dobavitelji, upravljavci odpadkov, trgovci na drobno in drugimi podjetji.

Naša vizija je, da nobena od naših embalaž, vključno s plastiko, ne bi končala na odlagališčih ali kot smeti. Naša vizija ni le nekakšen vzvišen ideal - trdo delamo, da bi jo uresničili in pomagali doseči prihodnost brez odpadkov.

Lani smo napovedali svojo zavezanost temu, da bomo do leta 2025 lahko reciklirali ali ponovno uporabili 100 % svoje embalaže. Januarja 2019 smo predstavili svojo širšo vizijo prihodnosti brez odpadkov in napovedali vrsto posebnih ukrepov za izpolnitev svoje zaveze.

Vemo, da to ni dovolj. Odločeni smo, da preučimo vse možnosti, ki so na voljo za reševanje tega zapletenega izziva, in vključimo več rešitev, ki imajo lahko takojšen vpliv.

Naša prizadevanja se osredotočajo na tri področja za spodbujanje sprememb: (1) Razvijanje alternativnih materialov (2) Oblikovanje prihodnosti brez odpadkov in (3) Spodbujanje novega načina vedenja.

Kaj obsegajo vaša tri glavna področja za reševanje problematike odpadne embalaže?

Več informacij lahko najdete na naši spletni strani, posvečeni tej temi – Prizadevanje za prihodnost brez odpadkov, vendar na kratko:

1. Razvijanje alternativnih materialov

Decembra 2018 smo napovedali ustanovitev Inštituta podjetja Nestlé za embalažo in pakiranje (Nestlé Institute of Packaging Sciences), da bi pospešili izvajanje naših ukrepov za reševanje problematike plastičnih odpadkov in bistveno izboljšali stanje povsod, kjer obratujemo. Zato je treba razviti trajnostne materiale za pakiranje in sodelovati z industrijskimi partnerji za povečanje obsega raziskav in števila inovacij.

V okviru Inštituta trenutno raziskujemo vrsto inovacij, vključno z novimi materiali na osnovi papirja in biorazgradljivimi polimeri, ki jih je prav tako mogoče kompostirati ali reciklirati.

Od leta 2020 do 2025 bo podjetje Nestlé postopoma odpravilo vse vrste plastike, ki jih ni mogoče reciklirati ali jih je težko reciklirati, iz embalaže vseh svojih izdelkov po svetu, in sicer z uvajanjem alternativnih materialov za pakiranje in oblikovanjem partnerstev s strokovnjaki za pakiranje, vključno s podjetjema Danimer Scientific in PureCycle Technologies.

Odločeni smo zmanjšati uporabo plastike za enkratno uporabo. Uvajamo embalažo za večkratno uporabo, nove dostavne sisteme in inovativne poslovne modele.

  • Z organizacijo Loop sodelujemo pri razvoju embalaže za večkratno uporabo. V ZDA trenutno testiramo posode za sladoled za našo blagovno znamko Haagen-Dazs.
  • Dozirniki za NESCAFÉ in MILO so že na voljo v veliko državah po svetu.
  • V začetku leta 2020 bomo lansirali nove dozirnike za vodo, ki temeljijo na najmodernejši tehnologiji in bodo potrošnikom omogočali polnjenje lastnih steklenic ali plastenk za večkratno uporabo.

Takšni inovativni modeli so obetavni. So del širšega sklopa ukrepov, ki vključujejo spodbujanje recikliranja in razvoj novih rešitev za biorazgradljivo embalažo in tisto, ki jo je mogoče kompostirati.

Da bi zmanjšali količino odpadne plastike, smo v februarju 2019 začeli odpravljati vse plastične slamice iz svojih izdelkov, nadomestili pa smo jih z inovativnimi dizajni ter alternativnimi materiali, kot je papir.

V okviru projektov NextGen Consortium in Cup Challenge smo združili moči z drugimi industrijskimi partnerji, da bi razvili lonček iz vlaken, ki ga je mogoče popolnoma reciklirati in kompostirati.

Marca 2019 smo v Evropi uvedli izdelek Nesquik All Natural, za pakiranje katerega smo uporabili nov inovativni papirni material, ki ne vsebuje plastike in ga je mogoče popolnoma reciklirati kot papir.

Podjetje Nestlé Waters si prizadeva na svetovni ravni do leta 2025 povečati vsebnost reciklirane PET plastike v plastenkah na 35 %. V Združenih državah bo do leta 2025 doseglo 50-odstotno vsebnost, s posebnim poudarkom na blagovni znamki Poland Spring, in 50-odstotno vsebnost pri evropskih blagovnih znamkah Acqua Panna, Buxton, Henniez in Levissima do leta 2025.

2. Oblikovanje prihodnosti brez odpadkov

Poleg uresničevanja naše zaveze za leto 2025, je naša dolgoročna ambicija zaustaviti uhajanje plastike v okolje, kjer poslujemo. Pri tem je glavni izziv zbiranje in razvrščanje odpadkov, zlasti v državah, kjer ni formalnega sistema za ravnanje z odpadki.

S podjetjem Veolia, vodilnim svetovnim podjetjem za upravljanje virov, smo združili moči na področju zbiranja, razvrščanja in recikliranja plastičnih materialov - s posebnim poudarkom na fleksibilni plastični embalaži. Projekti bodo osredotočeni na 11 prednostnih držav v Aziji, Afriki, Latinski Ameriki in Evropi.

V sodelovanju s kolegi iz stroke smo ustanovili tudi Zvezo za recikliranje plastike v Afriki, ki si prizadeva izboljšati zbiranje in recikliranje plastike ter v tem procesu ustvarjati delovna mesta in komercialno dejavnost.

V Indoneziji je Nestlé postal prvo živilsko podjetje, ki je sodelovalo v Projektu STOP, vodilni pobudi za preprečevanje uhajanja plastike v oceane s pomočjo partnerstev z mesti in vladami v Jugovzhodni Aziji.

Prav tako smo sodelovali z drugimi podjetji in vladami, da smo postali podpisniki pobude New Plastics Economy Global Commitment pod vodstvom Fundacije Ellen MacArthur in Programa ZN za okolje, katere namen je spodbujanje napredka pri reševanju problematike plastičnih odpadkov.

3. Spodbujanje novega načina vedenja

V podjetju Nestlé želimo predstavljati zgled, zato uvajamo takojšnje ukrepe, da bi se izognili plastičnim odpadkom v naših objektih, pri čemer sodelujemo tudi z lokalnimi skupnostmi.

Vseh 4.200 Nestléjevih objektov po svetu odpravlja uporabo plastičnih predmetov za enkratno uporabo, ki jih ni mogoče reciklirati, in jih nadomešča z materiali, ki jih je mogoče enostavno reciklirati ali ponovno uporabiti.

Svojo zavezanost recikliranju bomo najavili na vseh lokacijah, kjer obratujemo, in zagotovili naprave za recikliranje materialov, kot sta PET in aluminij.

Naši zaposleni po vsem svetu dneve, namenjene prostovoljnim aktivnostim, posvetijo odstranjevanju smeti in bodo sodelovali v čistilnih akcijah ob svetovnem dnevu oceanov (8. junij). Naš izvršni odbor in zaposleni na globalnem sedežu podjetja Nestlé bodo poleti 2019 sodelovali pri čiščenju Ženevskega jezera.

Kaj želite povedati s tem, da »100-odstotno recikliranje ni dovolj?

Razvoj embalaže, ki jo je mogoče 100-odstotno reciklirati ali ponovno uporabiti, ni dovolj. Zavezani smo k doseganju tega cilja do leta 2025, vendar vemo, da to ni dovolj.

Prenehali bomo uporabljati plastično embalažo, kjer je to izvedljivo, in raziskovati alternative, kot so papirni in biološko razgradljivi ali kompostabilni materiali.

To je še posebej pomembno v krajih, kjer ni na voljo nobene infrastrukture za recikliranje ali pa je ne bo vsaj še nekaj časa. Nestlé sodeluje tudi v projektih za zmanjšanje kopičenja plastičnih odpadkov v okolju, kot je na primer Projekt STOP v Indoneziji.

Prizadevanja za oblikovanje prihodnosti brez odpadkov se začnejo v podjetju Nestlé, zato svoje zaposlene spodbujamo, da dni, namenjene prostovoljstvu, posvetijo zbiranju smeti.

Kaj pomeni »odpravljanje« plastičnih materialov, ki jih ni mogoče reciklirati ali jih je težko reciklirati?

Pripravili smo seznam plastičnih materialov, ki jih je težko reciklirati in ki jih bomo prenehali uporabljati, da olajšamo recikliranje, hkrati pa smo oblikovali tudi časovni načrt za opustitev njihove uporabe.

Prav tako smo začeli z odpravljanjem plastike iz številnih materialov za pakiranje sladoleda, slaščic in pijače ter z zmanjševanjem količine porabljene folije. Ta prizadevanja bi lahko privedla do tega, da bomo že leta 2019 odpravili več kot 40.000 ton plastike.

Katere so glavne alternative za plastiko, ki jih nameravate uporabili?

Naš pristop vključuje preučevanje popolnoma razgradljivih ali »biološko razgradljivih« materialov, ki lahko zmanjšajo vpliv odpadne embalaže na okolje, kjer je zbiranje in recikliranje težje izvedljivo ali pa objekti za izvajanje recikliranja niso na voljo.

Zagotoviti moramo, da se ti materiali lahko reciklirajo, da bi se izognili nenamernim posledicam, zato bomo nadaljevali s spodbujanjem recikliranja in sprememb vedenjskih vzorcev, da bi zagotovili ustrezno odlaganje embalaže.

Menimo, da je najboljša pot do povečanja in izboljšanja recikliranja nekaterih naših izdelkov, ki vsebujejo organske ostanke, na primer kapsule za kavo, kompostiranje. Načrtujemo naslednjo generacijo kapsul, ki to omogočajo.

Nove pregradne folije bodo potrošnikom omogočile, da jih reciklirajo kot papir.

V okviru združenja NaturALL Bottle Alliance sodelujemo tudi s podjetji Danone, PepsiCo in Origin Materials, in sicer da bi razvili plastenko PET na biološki osnovi.

Kaj pa alternativni modeli dostave za izdelke podjetja Nestlé?

Trenutno testiramo več zanimivih pristopov, med katerimi je tudi projekt LOOP v ZDA, kjer se za pakiranje sladoleda Häagen-Dazs uporabljajo posode za ponovno polnjenje.

Toda samo ti modeli problema ne bodo rešili. So del širšega niza ukrepov, ki vključujejo izboljšanje možnosti za recikliranje embalaže in povečanje količine reciklirane embalaže ter raziskovanje in razvijanje biorazgradljive in kompostabilne embalaže.

Podjetje Nestlé je prisotno v 196 državah po vsem svetu. Najti moramo pravo rešitev za vsako situacijo.

Kakšni so vaši ukrepi za povečanje uporabe reciklirane plastike?

Naša trenutna uporaba reciklirane plastike na svetovni ravni znaša 5 %, vendar si vztrajno prizadevamo, da bi ta odstotek povečali.

V naših folijah že uporabljamo reciklirano plastiko, Nestlé Waters pa do leta 2025 načrtuje povečanje uporabe recikliranega PET (rPET) v plastenkah na 35 % v globalnem smislu in na 50 % v ZDA.

Poleg tega bo družba Nestlé Waters do leta 2025 povečala vsebnost recikliranega PET za svoje evropske blagovne znamke Acqua Panna, Buxton, Henniez in Levissima na 50 %.

Do leta 2025 bodo v Evropi plastenke, plastificirana PET embalaža, pokrovčki na steklenih kozarcih in pločevinkah, pladnji za mesne izdelke in plastične folije za pakiranje več kosov izdelkov vsebovali vsaj 25–50 % recikliranega materiala, odvisno od vrste embalaže.

Kako se odzivate na zadnje poročilo Greenpeacea o odpadni embalaži?

Poročilo ozganizacije Greenpeace, imenovano Osvobodimo se plastike, »Kriza udobja«, opozarja na izziv, s katerim se kot družba soočamo pri reševanju problematike embalaže in plastičnih odpadkov.

Kot je razvidno iz poročila, precejšen delež embalaže, ki ima vpliv na okolje, prihaja tudi iz podjetja Nestlé. Na tej strani prikazujemo in pojasnjujemo, na kakšne načine se trudimo, da bi odstranili plastiko, ki je ni mogoče reciklirati, in raziskujemo alternative.

Skupaj z našimi industrijskimi partnerji in združenji raziskujemo rešitve za zmanjšanje uporabe plastičnih materialov, olajšanje recikliranja in razvoj novih pristopov k odpravljanju plastičnih odpadkov.

Vsi si želimo prihodnosti brez odpadkov. Bistvenega pomena je, da blagovne znamke, proizvajalci embalaže, družbe za ravnanje z odpadki, vlade in civilna družba sodelujejo pri doseganju tega cilja.

Zakaj sploh uporabljate plastiko in ne bolj »okolju prijaznih« alternativ?

Plastična embalaža ima pomembno vlogo pri zagotavljanju varnosti naših živil in pijač ter pri zmanjševanju izgube hrane in odpadnega materiala. Preden uvedemo spremembe, moramo skrbno preučiti vse alternative.

Naš cilj je uporaba embalaže z najmanjšim možnim vplivom na okolje. V vsaki državi, kjer deluje Nestlé, moramo upoštevati predpise in standarde za delo s hrano, ki pogosto narekujejo, katere vrste materialov lahko uporabimo za pakiranje naših izdelkov.

Nove tehnologije in inovacije prinašajo širšo izbiro embalažnih materialov in okolju prijaznejših formatov. Tega se zavedamo in si prizadevamo sodelovati z našimi partnerji in industrijskimi združenji, da bi raziskali nove rešitve za pakiranje, zmanjšali uporabo plastičnih mas, olajšali recikliranje in razvili nove pristope za odpravo plastičnih odpadkov.

Kaj pa problematika embalaže za enkratno uporabo?

Število enočlanskih gospodinjstev se še naprej povečuje, s tem pa se povečuje tudi povpraševanje po manjših porcijah, zaradi česar so izdelki za enkratno uporabo vedno bolj priljubljeni. Zavedamo se, da embalaža za enkratno uporabo predstavlja zelo velik delež odpadne plastike v okolju.

Z drugimi podjetji sodelujemo pri iskanju učinkovitih, prilagodljivih rešitev za to kritično vprašanje, vključno z alternativnimi vrstami embalaže, izboljšanjem zbiranja po uporabi in razvojem učinkovite infrastrukture za recikliranje.

Zakaj uporabljate plastenke PET in kako spodbujate njihovo recikliranje?

PET je lahek, odporen in prozoren material, ki ga je mogoče 100-odstotno reciklirati. Vendar se polovica vseh plastenk ne reciklira – precejšnja količina jih konča na odlagališčih ali v morju.

Kot globalno podjetje, ki proizvaja plastenke za vodo, nosimo odgovornost, da pomagamo pri odkrivanju vseh gospodarskih, socialnih in okoljskih prednosti plastenk PET kot virov za večkratno uporabo.

Razvijamo skupne projekte, ki bi lahko izboljšali zbiranje plastike, naše ugotovitve pa bomo delili z ostalimi, da bomo lahko ocenili, ali jih je mogoče razširiti ali replicirati. V ZDA smo na primer vložili 6 milijonov USD v fundacijo Closed Loop Fund (ki zbira denar podjetij, vladnih in lokalnih partnerjev), da bi razvili infrastrukturo za recikliranje v mestih v ZDA.

Tudi potrošniki imajo zelo pomembno vlogo. Pomagali smo povečati ozaveščenost s platformami nekaterih naših blagovnih znamk in s pomočjo korporativnih izobraževalnih programov, kot je R-Generation v Italiji, Argentini, Združenem kraljestvu in na Tajskem. V Severni Ameriki smo uvedli etikete z jasnimi in doslednimi navodili za recikliranje (How2Recycle), ki jih je moč najti na pollitrskih steklenicah vseh naših glavnih blagovnih znamk v ZDA. Še naprej bomo uporabljali vpliv naših blagovnih znamk za spodbujanje potrošnikov k recikliranju.

Kako izdelujete bolj trajnostne plastenke PET?

Uporabljamo načela »recikliranja glede na dizajn« in izvajamo ocene življenjskega cikla, da lahko zmanjšamo vpliv na okolje vseh naših plastenk za pijače. V zadnjih 10 letih smo zmanjšali količino plastike PET, ki jo potrebujemo za vsak liter ustekleničene vode, za 22 %.

Podjetje Nestlé Waters si prizadeva na svetovni ravni do leta 2025 povečati vsebnost reciklirane PET plastike v plastenkah na 35 %. V Združenih državah bo do leta 2025 doseglo 50-odstotno vsebnost, s posebnim poudarkom na blagovni znamki Poland Spring, in prav tako do leta 2025 50-odstotno vsebnost pri evropskih blagovnih znamkah Acqua Panna, Buxton, Henniez in Levissima.

V letu 2016 smo z Danone in Origin Materials soustanovili NaturALL Bottle Alliance, da bi razširili proizvodnjo naslednje generacije PET-a na biološki osnovi z uporabo surovin iz biomase, kot sta karton in celuloza.

Prizadevamo si razviti plastenko PET, izdelano iz 100-odstotno trajnostnih in obnovljivih virov, in omogočiti dostop do te tehnologije celotni industriji za proizvodnjo hrane in pijače.

Kako Nestlé zmanjšuje celotno uporabo embalaže?

V zadnjih letih smo dosegli velik napredek pri zmanjševanju količine embalaže, ki se uporablja za naše izdelke, in sicer ob hkratnem zagotavljanju njihove kakovosti in varnosti. S pomočjo našega procesa »eko-dizajna« smo na dobri poti, da dosežemo svoj cilj, da se do leta 2020 izognemo 140.000 tonam embalažnega materiala v primerjavi z letom 2015.

Do konca leta 2017 smo iz naših proizvodnih procesov odpravili več kot 100.000 ton embalažnega materiala, kar je ekvivalentno količini materiala za 10 Eifflovih stolpov.

Pred aprilom 2018 se je Nestlé zavezal k zmanjšanju vpliva svoje embalaže na okolje. To je vključevalo zmanjšanje celotne količine embalažnih materialov, ki jih uporabljamo. Naše nove zaveze temeljijo na prizadevanjih, da bi ustvarili bolj ciljno usmerjen pristop k reševanju problematike plastične embalaže.

Še naprej optimiziramo embalažo v skladu z našo Politiko okoljske trajnosti (pdf, 320Kb), ne le z zmanjšanjem količine uporabljene embalaže, ampak tudi z uporabo inovativnih materialov za pakiranje za dolgoročno izboljšanje učinkovitosti embalaže in zmanjšanje vpliva njenega transporta na okolje.

Kako pomagate pri razvoju sistemov zbiranja, razvrščanja in recikliranja plastike?

Aktivno sodelujemo pri razvoju dobro delujočih sistemov zbiranja, razvrščanja in recikliranja v državah, kjer poslujemo. Pri reševanju globalne problematike plastične odpadne embalaže imajo poleg industrijskih družb ključno vlogo tudi lokalne in nacionalne vlade, civilna družba in potrošniki.

Naše delo je odvisno od ravnanja z odpadki na posamezni lokaciji, lahko pa vključuje tudi razvoj sistemov za vračanje depozitov (DRS) ali pristopov razširjene odgovornosti proizvajalca (EPR). Uporabili bomo svoje izkušnje in tehnično znanje, da bomo prispevali k razvoju in prevzeli vodilno vlogo pri spodbujanju sprememb v industriji, kjer bo to mogoče.

Kako lahko pomagate potrošnikom, da bodo pravilno reciklirali embalažo izdelkov?

Potrošniki imajo ključno vlogo pri izboljšanju stopnje recikliranja, zato smo se zavezali, da bomo povečali njihovo ozaveščenost o pravem načinu odlaganja in recikliranja embalaže naših izdelkov - tudi s pomočjo označb na naših izdelkih. To bomo storili preko naših blagovnih znamk in naših komunikacijskih kanalov.

Kaj pa mikroplastika v embalirani vodi?

Prosimo, obiščite stran Vprašajte Nestlé o mikroplastiki.