Sort by
Sort by

Organska rast podjetja Nestlé v letu 2023 je dosegla 7,2 %

finančne rezultati 2023

Podjetje Nestlé, največje živilsko podjetje na svetu, je objavilo svoje finančne rezultate za 2023

  • Organska rast je dosegla 7,2 %, s 7,5-odstotnim oblikovanjem cen in −0,3-odstotno realno notranjo rastjo (RIG). Rast je bila široko zasnovana po geografskih območjih in kategorijah.
  • Skupna prodaja je znašala 93,0 milijarde švicarskih frankov, kar pomeni zmanjšanje za 1,5 % (PL 2022: 94,4 milijarde švicarskih frankov). Devize so prodajo zmanjšale za 7,8 %. Neto odsvojitve so imele negativen vpliv v višini 0,9 %.
  • Osnovna marža dobička iz trgovanja (UTOP) je znašala 17,3 %, kar pomeni povečanje za 20 osnovnih točk na poročani osnovi in za 40 osnovnih točk v stalni valuti. Marža dobička iz trgovanja (TOP) je znašala 15,6 % in se je povečala za 160 osnovnih točk.
  • Osnovni dobiček na delnico se je povečal za 8,4 % v stalni valuti in za 0,1 % na poročani osnovi na 4,80 švicarskih frankov. Dobiček na delnico se je povečal za 23,7 % na 4,24 švicarskih frankov na poročani osnovi, kar je predvsem posledica enkratnih postavk v prejšnjem letu.
  • Prosti denarni tok je znašal 10,4 milijarde švicarskih frankov, kar je povečanje za 3,8 milijarde švicarskih frankov po znatnem zmanjšanju obratnega kapitala.
  • Upravni odbor predlaga dividendo v višini 3,00 švicarske franke na delnico, kar je povečanje za 5 centimov, kar pomeni 29 zaporednih let rasti dividend. Leta 2023 je bilo delničarjem vrnjenih 12,8 milijard švicarskih frankov s kombinacijo dividend in odkupov delnic.
  • Obeti za leto 2024: pričakujemo organsko rast prodaje okoli 4 % in zmerno povečanje osnovne marže dobička iz poslovanja. Osnovni dobiček na delnico v stalni valuti naj bi se povečal med 6 % in 10 %.
  • Vmesni cilji za leto 2025, ki so v celoti potrjeni: organska rast prodaje s srednjo enomestno stopnjo in osnovna marža dobička iz poslovanja v razponu od 17,5 % do 18,5 % do leta 2025. Povečanje osnovnega dobička na delnico v stalni valuti med 6 % in 10 %.

Mark Schneider, izvršni direktor podjetja Nestlé, je komentiral:

„Inflacija brez primere, do katere je prišlo v zadnjih dveh letih, je povečala pritisk na številne potrošnike in vplivala na povpraševanje po hrani in pijači. V tem zahtevnem kontekstu smo zagotovili močno organsko rast in trdno izboljšanje marže s povečanim trženjem in drugimi naložbami v rast. Naše ustvarjanje prostega denarnega toka se je vrnilo na preteklo raven.
V letu 2024 dajemo prednost rasti, ki temelji na volumnu in asortimanu, z večjo podporo blagovnih znamk, saj povečujemo vrednost za potrošnike z aktivnimi inovacijami in prenovami, premiumizacijo, cenovno dostopnostjo in bolj hranljivimi možnostmi. Še naprej bomo usmerjali dodeljevanje kapitala v naše hitro rastoče milijardne blagovne znamke, kar nam omogoča zagotavljanje zanesljive rasti in hkrati krepitev zvestobe blagovni znamki.
Da bi povečali tržni delež, sta naši ključni prednostni nalogi navdušiti potrošnike z raznoliko ponudbo in osredotočanjem na vrhunsko izvedbo. Prepričani smo, da imamo pravo strategijo, portfelj in zmogljivosti, da bomo lahko dosegli zastavljene cilje do leta 2025.“

Območje Evrope

Organska rast je bila 8,2-odstotna, določanje cen pa 10,6-odstotno. RIG je bil −2,4 %, kar odraža prilagodljivost povpraševanja in omejitve zmogljivosti. Devize so negativno vplivale na prodajo za 4,9 %. Neto odsvojitve so zmanjšale prodajo za 3,4 %. Poročana prodaja v območju Evrope se je povečala za 0,2 % na 19,1 milijarde švicarskih frankov.

Rast v območju Evrope je bila podprta z oblikovanjem cen, močnim razvojem prodaje za e-trgovino in nadaljnjim zagonom za kanale out-of-home. Območje je zabeležilo povečanje tržnega deleža na področju hrane za hišne živali in hrane za dojenčke. V letu 2023 je Nestlé v Sloveniji dosegel organsko rast 15 %.

„Za nami je leto, na katerega smo kot podjetje in ekipa ponosni. Leto, ki je jasno pokazalo našo odločnost, da izpolnimo svoje poslovne zaveze. Osredotočenost na potrošnike in kupce kot jedro našestrategije nam omogoča, da beležimo zelo dobre stopnje uspešnosti v kategorijah Prehrane in Hrane za hišne ljubljenčke. Še naprej širimo našo solidarnostno podporo skupinam v stiski in sodelujemo z lokalno banko hrane“, je izpostavil Laurentiu-Florin Dimitriu, generalni direktor podjetja Nestlé za Hrvaško, Slovenijo ter Bosno in Hercegovino.

Po kategoriji izdelkov je k rasti največ prispevala Purina PetCare, ki jo je spodbujala diferencirana ponudba vrhunskih blagovnih znamk Felix, Gourmet in Purina ONE. Kava je zabeležila srednjo rast z enomestno stopnjo, na čelu tega pa so bili izdelki iz linije Nescafé, pripravki za pitje. Slaščičarski izdelki so poročali o visoki rasti z enomestno stopnjo, z nadaljnjim povečanjem tržnega deleža za KitKat. Nestlé Professional je poročal o rasti z dvomestno stopnjo ter bil na čelu kategorije pijač. Hrana za dojenčke je zabeležila visoko rast z enomestno stopnjo, ki temelji na nadaljevanju zagona vrhunskih formul za dojenčke, zlasti NAN. Kulinarika je zabeležila srednjo rast z enomestno stopnjo z močnim razvojem prodaje bralgovnih znamk Maggi in Thomy. Voda je zabeležila nizko rast z enomestno stopnjo, saj je bil močan zagon za S.Pellegrino in Acqua Panna v veliki meri kompenziran z vplivom začasnih omejitev zmogljivosti za Perrier.
Osnovna marža dobička iz poslovanja območja je bila nespremenjena v primerjavi s prejšnjim letom. Znatna inflacija stroškov in višji stroški oglaševanja ter trženja so kompenzirali ukrepe za določanje cen in optimizacijo portfelja.

Obeti

Obeti za leto 2024: pričakujemo organsko rast prodaje okoli 4 % in zmerno povečanje osnovne marže dobička iz poslovanja. Osnovni dobiček na delnico v stalni valuti naj bi se povečal med 6 % in 10 %.

Vmesni cilji za leto 2025, ki so v celoti potrjeni: organska rast prodaje s srednjo enomestno stopnjo in osnovna marža dobička iz poslovanja v razponu od 17,5 % do 18,5 % do leta 2025. Povečanje osnovnega dobička na delnico v stalni valuti med 6 % in 10 %.