Sort by
Sort by

Strategija podjetja Nestlé

Kot podjetje 'Good Food, Good Life' izboljšujemo kakovost življenja in prispevamo k bolj zdravi prihodnosti. Zmaga s potrošniki je vir naše trajnostne finančne uspešnosti in naš način za pridobitev zaupanja in ohranjanje vodilnega položaja na trgu. Na podlagi prepričljive strategije podjetja, ki združuje področja kakovostne prehrane, zdravja in dobrega počutja, Nestlé zagotavlja kratkoročno in dolgoročno trajnostno vrednost.

Nestlé ima veliko izrazitih prednosti, ki nas ohranjajo v vrhu naše industrije. Naši ljudje so naša največja moč. Imamo privlačen portfelj izdelkov v rastočih kategorijah z vodilnimi tržnimi pozicijami. Smo globalno podjetje z globokimi lokalnimi koreninami, kar nam daje edinstveno sposobnost razumevanja lokalnih potrošnikov in hitro prilagajanje njihovim željam. Imamo močne, dragocene blagovne znamke, ki jim potrošniki zaupajo. Naši izdelki vsak dan dosežejo več kot milijardo potrošnikov po vsem svetu. Imamo tudi vodilne R&R zmogljivosti, ki podpirajo našo strategijo podjetja, s katero združujemo temelje kakovostne prehrane, zdravja in dobrega počutja ter naše inovacijske pobude.

Naša strategija prehrane, zdravja in dobrega počutja

Strategija podjetja in naš uspeh temeljita na posebni strategiji prehrane, zdravja in dobrega počutja. Hrana in pijača sta jedro podjetja Nestlé. Naš cilj je zagotoviti najbolj okusne in najbolj zdrave izbire za vse dobe dneva in za vse življenjske dobe, ki jih bomo podali na primeren način. Naš cilj je ujeti premijske priložnosti in na drugem koncu spektra ponuditi cenovno dostopno in kakovostno prehrano. Našim blagovnim znamkam in izdelkom dodamo vrednost s pomočjo smiselne diferenciacije in inovativnosti. To dosežemo z nenehnim izboljševanjem okusnih, praktičnih in prehranskih lastnosti naših izdelkov. Prav tako smo sposobni graditi in deliti prehransko znanje od prvih 1000 dni življenja do zdravega staranja in izkoristiti večje zanimanje za prehrano za podporo dobremu zdravju.

Kako ustvarimo dolgoročno vrednost?

Naš dolgoročni model ustvarjanja vrednosti temelji na uravnoteženem prizadevanju za gospodarjenje z najvišjimi in najnižjimi viri, ki so učinkovite. Vrednost ustvarjamo z:

  • Povečanjem rasti z inovacijami, diferenciacijo in z upoštevanjem naših potrošnikov. Zavezali smo se, da bomo do leta 2020 dosegli srednjo enomestno ekološko rast.
  • Izboljšanjem operativne učinkovitosti s ciljem, da povečamo osnovno stopnjo dobička iz trgovanja na med 17,5% in 18,5% (od 16,0% leta 2016), in
  • Razdelitvijo naših virov in kapitala z disciplino in jasnimi prednostnimi nalogami, tudi s pridobitvami in odprodajami.

Povečanje rasti

Naš portfelj je dober za rast. V preteklosti smo stalno dosegali ekološko rast na visokem koncu industrije. Imamo jasno pot do dosega srednje enomestne organske rasti do leta 2020.

Vlaganje v kategorije in regije z visoko rastjo

Ugotovili smo pet visoko rastočih kategorij hrane in pijač s privlačnimi stopnjami rasti: kava, hišna nega, prehrana, voda in Nestlé Health Science (Nestlé Zdravstvena znanost). Skupaj predstavljajo 57% prodaje in 61% osnovnega dobička iz trgovanja*. V letu 2018 je bila organska rast + 4,0%. V teh ključnih kategorijah imamo močne tržne pozicije in zelo raznoliko ponudbo. Poseben poudarek dobijo z vidika razporeditev kapitala s pomembnimi naložbami v raziskave in razvoj, trženje, kapitalske izdatke in zunanjo rast, kadar je to primerno. Ostale kategorije še naprej pomembno prispevajo in so v letu 2018 dosegle 1,9-odstotno organsko rast. Ta podjetja upravljajo s kombinacijo rasti in vrednosti.

Osredotočeni smo tudi na širitev naše prisotnosti v regijah z visoko rastjo. Nastajajoči trgi predstavljajo 42% prodaje. V letu 2018 so organsko rasli za + 4,9%, kar je trikrat hitreje od razvitih trgov in z višjo osnovno stopnjo dobička iz poslovanja. Na večini teh trgov, ki se razvijajo, je Nestlé prisoten že več desetletij, naše blagovne znamke pa uživajo visoko stopnjo zaupanja in jih upravičeno obravnavajo kot lokalne.

Odpravljanje preslabo uspešnih poslovanj

Sprejeli smo odločilne ukrepe za izboljšanje preslabo uspešnih poslovanj z inovacijami, boljšim razumevanjem potrošnikov in, če je potrebno, spremembami upravljanja in prestrukturiranjem. V letu 2018 sta bila prelomna primera Nestlé Skin Health in Yinlu na Kitajskem.

Inovativni izdelki in poslovni modeli

Hitre inovacije in hitrejša prodaja izdelkov so ključne razsežnosti našega programa rasti. Hkrati še naprej vlagamo v vrhunsko znanost in tehnologijo za reševanje razvijajočih se pričakovanj potrošnikov z novimi ponudbami in preoblikovanjem izdelkov. Inovativnost nam pomaga tudi pri izboljšanju ponudbe in prispeva k izboljšanju marže. V letu 2018 je 22% naše prodaje prišlo iz premium izdelkov. Mi ne samo inovativno ustvarjamo nove izdelke, ampak tudi nove poslovne modele. Zlasti se močno osredotočamo na prilagojene in neposredne ponudbe. V letu 2018 je 8,2% naše prodaje prišlo iz poslovnih modelov, ki so neposredni potrošniku.

Sprejem digitalnih priložnosti

Naša digitalna transformacija je usmerjena v zagotavljanje prilagojenih sporočil, storitev in izdelkov potrošnikom v obsegu. Na podlagi podatkov in tehnologije posodabljamo obstoječe blagovne znamke in poslovanje, hkrati pa razvijamo nove, digitalno usmerjene poslovne modele. Že 10% vseh stikov s potrošniki je prilagojenih. Poleg tega je v letu 2018 naša e-trgovina rasla petkrat hitreje od povprečja skupine in dosegla 7,4% celotne Nestlé prodaje.

Upravljanje našega portfelja

Naš portfelj še naprej aktivno razvijamo v privlačna poslovanja z visoko rastjo. V letu 2018 smo okrepili svoj položaj na področju kave s pridobitvijo trajne globalne licence potrošniškega pakiranja in živilskih izdelkov Starbucks. Prav tako smo prodali naše slaščice iz ZDA in podjetja Gerber Življenjsko zavarovanje. Čeprav je bilo opravljenega veliko dela, še nismo končani. Zavedamo se, da pridobitve lahko zagotavljajo dostop do novih tehnologij, blagovnih znamk, kategorij in zemljepisov. Podobno lahko majhne in srednje velike pridobitve ponudijo hiter in stroškovno učinkovit način za prevzem novih zmogljivosti ali poslovnih modelov. Prav tako aktivno prodremo poslovanja, ki niso osnovna in v katerih imamo omejene možnosti za zmago. To počnemo disciplinirano z namenom, da zmanjšamo morebitne motnje in povečamo vrednost obstoječih poslovanj.

Izboljšanje operativne učinkovitosti

Poleg našega načrta rasti smo se zavezali, da bomo povečali osnovno stopnjo dobička iz trgovanja s 16,0% leta 2016 na 17,5% do 18,5% do leta 2020.

Zmanjšanje stroškov

Aktivno izvajamo več pobud za varčevanje stroškov za zmanjšanje strukturnih stroškov, ki se ne soočajo s potrošniki, za 2,0 do 2,5 milijard CHF. Te so osredotočene predvsem na področja uprave, nabave in proizvodnje.

Še naprej smo krepili osredotočenost na poslovanje s programom Nestlé Business Excellence za poenostavitev in standardizacijo procesov, kar je pripomoglo k zmanjšanju upravnih stroškov. Povečali smo prodor v naše skupne storitvene centre s 17% na 35% in do leta 2020 bomo dosegli 50%. Prav tako smo ustvarili učinkovitost upravljanja objektov in nepremičnin z zaprtjem in konsolidacijo lokacije.

Pri javnih naročilih smo dosegli pomembne prihranke z izkoriščanjem naše velikosti in obsega prek treh svetovnih nakupovalnih središč. Zdaj v teh vozliščih zbiramo 55% svojih potreb, to pa bo do leta 2020 doseglo 60%.

V proizvodnji smo še poenostavili tovarniški odtis in povečali izkoriščenost zmogljivosti.

Dosedanji prihranki na teh treh področjih so pomembno prispevali k izboljšanju naše osnovne stopnje dobička iz trgovanja za 50 bazičnih točk na 17,0% v letu 2018 in še je treba.

Osvobajanje virov

Prav tako smo še naprej zagotavljali učinkovitost na področju raziskav in razvoja ter trženja. Glavni poudarek teh programov je sprostitev virov za zagotavljanje goriva za rast in inovacije. Kot primer, v zadnjih treh letih smo v gradnjo naših blagovnih znamk vložili več kot 500 milijonov CHF prihrankov pri trženju.

Uravnotežen model ustvarjanja vrednosti

V Nestléju verjamemo, da je najboljši način za dolgoročno trajnostno ustvarjanje vrednosti uravnoteženo prizadevanje za rast, dobičkonosnost in učinkovitost kapitala. Rast je glavno gonilo ustvarjanja vrednosti. Hkrati si prizadevamo za učinkovitost in dobičkonosno rast, ker se zavedamo, da je naša konkurenčnost tisto, kar zagotavlja našo trajnost. Pri dodeljevanju kapitala smo disciplinirani in se zavzemamo za povečanje donosnosti delničarjev, hkrati pa vlagamo dolgoročno in ustvarjamo skupno vrednost.

Prilagajanje upravljavskih struktur in sistemov

Organizacijo smo še naprej prilagajali, da je enostavnejša in hitrejša. Omogočamo našim tržnim in regionalnim ekipam za rast. Da bi jih podprli, smo izvedli pobude za odlaganje organizacije in pospešitev sprejemanja odločitev na lokalni ravni. Vzporedno smo oblikovali kompenzacijo za prednostno dobičkonosno rast in izboljšanje kapitalske učinkovitosti.

Dodelitev kapitala z disciplino in jasnimi prednostnimi nalogami

Sledimo preudarnim finančnim politikam, namenjenim zagotavljanju pravega ravnovesja med dodelitvijo kapitala in prilagodljivim dostopom do finančnih trgov. V zvezi s tem imamo natančno opredeljene prednostne naloge.

Vlaganje v organsko rast

V naše poslovanje vlagamo s pomočjo raziskav in razvoja, podpore blagovnih znamk in kapitalskih izdatkov za podporo vrhunske rasti. Naš pristop je strog in pronicljiv. Za poslovanja, ki imajo največ potenciala za ustvarjanje gospodarskega dobička, namenjamo več sredstev. Še naprej smo se osredotočali na zmanjšanje obratnega kapitala. Pet-četrtinski povprečni obratni kapital v odstotkih prodaje je konec leta 2018 dosegel 1,4%, –20 bps v primerjavi s ponovno ocenjeno vrednostjo za leto 2017.

Izplačilo dividend

Za leto 2019 je upravni odbor predlagal 24. zaporedno povečanje dividend v višini 2,45 CHF. To poudarja našo zavezanost k nenehnemu vračanju kapitala delničarjem.

Discipliniran pristop k pridobitvam

To temelji na strateški in kulturni ustreznosti ter na finančnih donosnostih. Sledimo disciplinirani politiki pridobivanja, zlasti glede cene, ki smo jo pripravljeni plačati. Prednost dajemo kategorijam in regijam visoke rasti, zlasti kavi, prehrani, oskrbi hišnih živali, vodi in Nestlé znanosti o zdravju. Za podjetja, ki jih pridobimo, imamo trdne integracijske načrte z jasno odgovornostjo in natančnimi cilji.

Odkup delnic

Delničarjem smo v letu 2018 vrnili 6,8 milijarde CHF kapitala z odkupi delnic. To je del triletnega programa odkupa delnic v višini 20 milijard CHF, ki je bil objavljen julija 2017. To prinaša skupni donos delničarjev v zadnjih desetih letih na 104 milijard.

Prav tako redno pregledujemo svojo strukturo kapitala, da bi zagotovili, da je ustrezna glede na tržne razmere in naše strateške prednostne naloge.

Ustvarjanje skupne vrednosti

Ustvarjanje skupne vrednosti (CSV) je bistvenega pomena za naše poslovanje. Verjamemo, da bo naše podjetje dolgoročno uspešno le z ustvarjanjem vrednosti tako za naše delničarje kot za družbo.

Poslovne koristi in pozitiven družbeni vpliv se medsebojno krepijo. V praksi morajo naši izdelki zagotavljati prehransko korist potrošnikom. Prav tako morajo prispevati k razvoju lokalnih skupnosti, kjer delujemo in s prakso upravljanja virov upravljamo okolje za prihodnje generacije.

* Pred nedodeljenimi predmeti.