Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Zdrava prehrana za otroke – 5 osnovnih načel

n3

Zdrave prehrane se učimo že od otroštva. Kot starš želite svojemu otroku dati vse najboljše, od vzgoje do prehrane, s čimer boste ustvarili trdne temelje za srečno in zdravo življenje. Starši, ki jih bombardirajo informacije, so pogosto zmedeni in zaskrbljeni. Naše priporočilo staršem je, da poiščejo strokovno pomoč, če imate težave s hranjenjem malčka. K vam pridemo z nekaj preprostimi nasveti. 

 

1. Zdrava prehrana za vso družino

Otroci pogosto prevzamejo številne navade, ki jih vidijo v družini. Če želite, da vaš otrok poje zelenjavo s predjedjo, naj imajo vsi družinski člani zelenjavo na svojem krožniku in jo jedo naravno. Ne priporoča se posebnega poudarka na zelenjavi, ni vam treba reči "Kako okusna je ta zelenjava!", Samo jejte jo naravno in imate veliko možnost, da jo bo malček pojedel brez pogovora ali spraševanja.

2. Vključite jih v nakupovanje in kuhanje

Majhni otroci morajo razumeti, od kod prihaja naša hrana in kako je pripravljena. Otroka vključite v vse, kar pomeni nakup, shranjevanje in pripravo hrane. Zaradi tega bo otrok veliko bolje razločil živila, jih shranil v primernih pogojih in razumel, katere so najustreznejše kombinacije za zdravo prehrano. Ko kuhate skupaj, jim poskusite razložiti vlogo stranskih jedi, solat ali sladic. Vsa ta dejanja mu bodo pomagala ustvariti zdrave navade do odraslosti. Hrana naj ostane eden največjih življenjskih užitkov, užitek pa naj bi prihajal iz ritualov, namenjenih pripravi in postrežbi obrokov, ne iz vrste in količine hrane, ki jo zaužijemo.

3. Ni jim treba jesti vsega s svojega krožnika

Večina otrok občuti lakoto in sitost veliko bolje kot mi odrasli. Mnogi od nas smo te fiziološke občutke "deformirali" z upoštevanjem drastične diete, zaužitjem preveč hrane ali nepravilnim obvladovanjem stresa. Starši so odgovorni, da na krožnike položijo kakovostno hrano in otroci, da pojedo v skladu z občutkom sitosti. Ko opazimo odstopanja od normalne teže (bodisi z odvečno ali premajhno telesno težo), se bomo posvetovali s strokovnjakom, ki bo z veliko natančnostjo določil količino živil, primernih za vsak obrok, odvisno od starosti otroka in teže, ki jo mora doseči.

4. Sladice imajo svoje mesto v prehrani

Vsak otrok ljubi bodisi sladkarije ali slano ali mastno hrano ali kar koli od naštetega. V optimalni prehrani za otroke, OptimiX, opisanu v nemških vodnikih, ta manj zdrava hrana je vključena, vendar ne sme zavzeti več kot 20% dnevnih energetskih potreb. 80% dnevnih potreb mora izvirati iz hranljive hrane (polnozrnata žita, sadje, zelenjava, mlečni izdelki, pusto meso, ribe, oreščki, semena).

5. Načrt obrokov

Otroci morajo čim bolj enakomerno slediti dnevnemu urniku obrokov. Kar zadeva odrasle, se nutricionisti še niso dogovorili, ali bi priporočili tri obroke in dva prigrizka ali samo tri glavne obroke na dan. Glede otrok so priporočila jasnejša, saj otroci potrebujejo pogostejše in manjše obroke. Trije glavni obroki, od katerih sta vsaj dva z družino (zajtrk in večerja), in 2-3 prigrizki so idealni za odraščanje. Zakaj? Ker pri otrocih rastni proces porabi veliko energije in želodec je še vedno majhen. Edina rešitev za izravnavo potreb po energiji so pogosti obroki, vendar v majhnih količinah. Vendar je velika napaka, če otroke "izolirate" in jim določite urnik obrokov ločeno od preostale družine.

Upoštevajte, da je družinski obrok, ne glede na jedilnik, vedno bolj zdrav, kot najbolj zdrava hrana, ki jo zaužijete sami. To načelo velja enako za otroke in odrasle in je osnova zdrave prehrane.

 

https://www.traiestecugust.ro/articol/cum-il-implici-pe-cel-mic-in-bucatarie

Article Type