Sort by
Sort by

Podjetje Nestlé je objavilo devetmesečno prodajo za leto 2023

Laurentiu-Florin Dimitriu
Nazaj k izjavam za javnost
  • Organska rast je dosegla 7,8 %, z 8,4-odstotnim oblikovanjem cen in −0,6-odstotno realno notranjo rastjo (RIG). Rast je bila široko zasnovana po geografskih območjih in kategorijah.
  • Skupna prodaja se je zmanjšala za 0,4 % na 68,8 milijarde švicarskih frankov (9 mesecev v letu 2022: 69,1 milijarde švicarskih frankov). Devize so prodajo zmanjšale za 7,4 %. Neto pridobitve so imele 0,8-odstoten negativen vpliv.
  • Upravljanje portfelja napreduje. V tretjem četrtletju je podjetje Nestlé objavilo dogovor o prevzemu večinskega deleža v Grupo CRM, podjetju za proizvodnjo vrhunske čokolade v Braziliji. Podjetje Nestlé je prav tako odsvojilo Palforzio, svojo dejavnost zdravljenja alergij na arašide, družbi Stallergenes Greer.
  • Obeti za celotno leto 2023 so potrjeni: pričakujemo organsko rast prodaje med 7 % in 8 % ter osnovno maržo dobička iz poslovanja med 17,0 % in 17,5 %. Osnovni dobiček na delnico v stalni valuti naj bi se povečal med 6 % in 10 %.

Mark Schneider, izvršni direktor podjetja Nestlé, je komentiral: »Naš raznolik portfelj in diferencirane ponudbe so nam pomagali doseči močno organsko rast v prvih devetih mesecih leta. Rast so spodbujale cene, saj smo se še naprej soočali s preteklimi ravnmi inflacije. Okrevanje našega volumna in kombinacije izdelkov je v teku. Opažamo prednosti naših pobud za optimizacijo portfelja in povečanih trženjskih naložb za našimi milijarderskimi blagovnimi znamkami. Ti koraki podpirajo naše zaupanje, da bo realna notranja rast, vsota volumna in kombinacije izdelkov, v drugi polovici leta postala pozitivna in ponovno postala glavno gonilo rasti v prihodnje.

Obenem je podjetje Nestlé še okrepilo svojo prehransko strategijo in okrepilo prizadevanja za usmerjanje ljudi k uravnoteženi prehrani. Ukrepi vključujejo zagotavljanje jasnih navodil za porcije na sprednji strani embalaže, preglednost hranilne vrednosti naših izdelkov in vodilne politike trženja otrokom. Zadali smo si tudi ambiciozen cilj, da do leta 2030 povečamo prodajo naših bolj hranljivih izdelkov za 20 – 25 milijard švicarskih frankov.«

Nestlé Slovenija

„Močna in združena prizadevanja ekipe podjetja Nestlé zagotavljajo spodbudne rezultate organske rasti v višini 15,3 % v prvih devetih mesecih leta. In seveda se zaradi tega počutimo še bolj motivirani, da izpolnimo naše letne ambicije za leto 2024. Naše trdno prepričanje je, da poslujemo na pravi način, vendar ostajamo blizu tistim skupinam v stiski, kadar to zahteva situacija. Ob nesrečnih poplavah, do katerih je prišlo trije meseci, smo zelo hitro vključili naše interne napore in v sodelovanju z Rdečim križem Slovenije donirali izdelke hrane in pijače v vrednosti več kot 53.000 evrov“, je izpostavil Laurentiu-Florin Dimitriu, generalni direktor podjetja Nestlé za Hrvaško, Slovenijo ter Bosno in Hercegovino.

Prodaja skupine

Organska rast je znašala 7,8 %. Oblikovanje cen je bilo 8,4-odstotno, kar odraža vpliv inflacije stroškov v zadnjih dveh letih. Realna notranja rast (RIG) je bila −0,6-odstotna, na kar so vplivale optimizacija portfelja in preostale omejitve zmogljivosti. V tretjem četrtletju se je realna notranja rast (RIG) izboljšala na −0,3 % kljub začasnim omejitvam zmogljivosti za Perrier in kratkoročni omejitvi dobave vitaminov, mineralov in dodatkov, ki so se pojavile avgusta.

Po kategoriji izdelkov je Purina PetCare največ prispevala k organski rasti z močno prodajo v vseh kanalih. Kategorije Purina ONE, Purina Pro Plan in Felix so vse beležile rast z dvomestno stopnjo. Kava je beležila visoko rast z enomestno stopnjo s pozitivno rastjo prodaje med blagovnimi znamkami in kanali.

Območje Evrope

Organska rast je bila 8,8-odstotna, določanje cen pa 11,1-odstotno. Realna notranja rast (RIG) je bila −2,3-odstotna, po omejitvah zmogljivosti in ukrepih za optimizacijo portfelja. Devize so negativno vplivale na prodajo za 5,2 %. Neto odsvojitve so zmanjšale prodajo za 2,4 %. Poročana prodaja v evropskem območju se je povečala za 1,3 % na 14,1 milijarde švicarskih frankov.
Po kategoriji izdelkov je k rasti največ prispevala Purina PetCare, ki jo je spodbujala diferencirana ponudba vrhunskih blagovnih znamk Felix, Gourmet in Purina ONE. Kava je zabeležila srednjo enomestno rast, zlasti močna je bila kava Nescafé.

Obeti

Obeti za celotno leto 2023 so potrjeni: pričakujemo organsko rast prodaje med 7 % in 8 % ter osnovno maržo dobička iz poslovanja med 17,0 % in 17,5 %. Osnovni dobiček na delnico v stalni valuti naj bi se povečal med 6 % in 10 %.