Sort by
Sort by

Podjetje Nestlé je objavilo finančne rezultate za prvih šest mesecev leta 2023

Sedež podjetja Nestlé
Nazaj k izjavam za javnost
  • Organska rast je dosegla 8,7 %, z 9,5-odstotnim oblikovanjem cen in -0,8-odstotno realno notranjo rastjo (RIG). Rast je bila široko zasnovana po geografskih območjih in kategorijah.
  • Skupna prodaja se je povečala za 1,6 % na 46,3 milijarde švicarskih frankov (prva polovica leta 2022: 45,6 milijarde švicarskih frankov). Devize so prodajo zmanjšale za 6,7 %. Neto pridobitve so imele 0,4-odstoten negativen vpliv.
  • Osnovna marža dobička iz poslovanj (UTOP) je znašala 17,1 %, kar je 20 bazičnih točk na podlagi poročanja in 30 bazičnih točk v stalni valuti. Stopnja marže dobička iz poslovanja (TOP) se je na podlagi poročanja povečala za 120 bazičnih točk na 15,9 %, kar odraža enkratne postavke v prejšnjem letu.
  • Osnovni dobiček na delnico se je na podlagi poročanja povečal za 11,1 % v stalni valuti in za 4,1 % na 2,43  milijarde švicarskih frankov. Dobiček na delnico se je na podlagi poročanja povečal za 10,6 % na 2,13 milijarde švicarskih frankov.
  • Prosti denarni tok se je povečal za 1,9 milijarde švicarskih frankov na 3,4 milijarde švicarskih frankov, predvsem zaradi nižjih ravni zalog.
  • Posodobljeni obeti za celotno leto 2023: povečujemo smernice za organsko rast prodaje na razpon od 7 % do 8 %. Pričakuje se, da bo osnovna marža dobička iz poslovanja med 17,0 % in 17,5 %. Osnovni dobiček na delnico v stalni valuti bi se naj povečal med 6 % in 10 %.

Podjetje Nestlé, največje živilsko podjetje na svetu, je objavilo svoje polletne finančne rezultate za leto 2023. Ob tej priložnosti je Mark Schneider, izvršni direktor podjetja Nestlé, izjavil:

»V hitro razvijajočem se potrošniškem okolju smo disciplinirano in osredotočeno sledili svojim strateškim prioritetam. Na podlagi velike uspešnosti v prvi polovici leta nadgrajujemo obete organske rasti prodaje za leto 2023. Domača poraba po covidu se je zdaj normalizirala, s čimer smo odpravili oviro za rast nekaterih naših kategorij. Kanali out-of-home še naprej beležijo močno rast. Za preostanek leta smo prepričani, da bomo zagotovili pozitivno kombinacijo volumna in kombinacije izdelkov, izboljšanje bruto marže in znatno povečanje naložbe v trženje. V kombinaciji s stalnim upravljanjem in optimizacijo portfelja ter nadaljnjim izvajanjem naših trajnostnih pobud smo v dobrem položaju za rast in ustvarjanje vrednosti za naše deležnike.«

Nestlé Slovenija

»Za zelo dobrimi poslovnimi rezultati stojijo naša skupna prizadevanja. Hvaležen sem za predanost in skupni trud celotne ekipe, ki je podjetju Nestlé v Sloveniji omogočila doseganje odličnih rezultatov in 17-odstotne organske rasti, kar je v skladu z močno rastjo z dvomestno stopnjo na SEM. Odlične rezultate v Sloveniji dodatno zaokrožuje 50-odstotna rast z dvomestno stopnjo naših kategorij, največjo rast pa smo dosegli pri hrani za hišne živali in CPW. Če pogledam naprej, sem prepričan, da bomo z našo skupno vizijo in skupnimi prizadevanji še naprej dosegali še večje uspehe in zagotovili, da bo naše podjetje ostalo vzdržljivo na nenehno razvijajočem se trgu«, je izpostavil Laurentiu-Florin Dimitriu, generalni direktor podjetja Nestlé za Hrvaško, Slovenijo ter Bosno in Hercegovino.

Laurentiu Florin Dimitriu i poslovni rezultati podjetja Nestlé 2023.

Skupinska prodaja

Organska rast je bila 8,7-odstotna in je bila široko zasnovana na večini geografskih področij in kategorij. Oblikovanje cen je bilo 9,5-odstotno, kar odraža vpliv inflacije stroškov v zadnjih dveh letih. RIG je znašal –0,8 % z negativnim učinkom okoli 60 bazičnih točk zaradi ukrepov optimizacije portfelja. Preostale omejitve zmogljivosti so omejile tudi RIG. Na splošno je bila elastičnost povpraševanja omejena v okviru cenovnih ukrepov. Po kategoriji izdelkov je Purina PetCare največ prispevala k organski rasti z močno prodajo mokre in suhe hrane. Kategorije Purina ONE, Purina Pro Plan in Friskies so vse beležile rast z dvomestno stopnjo. Kava je beležila visoko rast z enomestno stopnjo s pozitivno rastjo prodaje med blagovnimi znamkami in nadaljnjim okrevanjem kanalov out-of-home.

Območje Evrope

Organska rast je bila 8,9-odstotna, določanje cen pa 11,3-odstotno. RIG je znašal –2,4 % po visoki osnovi primerjave v zadnjih 2 letih in ukrepih za optimizacijo portfelja. Rast v območju Evrope je bila podprta z oblikovanjem cen, močnim razvojem prodaje za e-trgovino in nadaljnjim zagonom za kanale out-of-home. Območje je beležilo povečanje tržnega deleža na področju slaščičarskih izdelkov, hrane za hišne živali in prehrane za dojenčke.

Napoved za leto 2023

Posodobljeni obeti za celotno leto 2023: povečujemo smernice za organsko rast prodaje na razpon od 7 % do 8 %. Pričakuje se, da bo osnovna marža dobička iz poslovanja med 17,0 % in 17,5 %. Osnovni dobiček na delnico v stalni valuti bi se naj povečal med 6 % in 10 %.