Sort by
Sort by

Nestlé je objavil finančne rezultate za prvih devet mesecev leta 2022

  • Skupna prodaja v prvih devetih mesecih letošnjega leta se je v primerjavi z enakim obdobjem preteklega leta povečala za 9,2 odstotkov in je znašala 69,1 milijarde švicarskih frankov;
  • Organska rast je dosegla 8,5 odstotkov, z realno notranjo rastjo (RIG) v višini 1 odstotka in rastjo cen v višini 7,5 odstotkov, kar odraža znatno inflacijo stroškov;
  • Napoved do konca leta 2022: pričakovana organska rast prodaje v višini okoli 8 odstotkov in marža dobička iz trgovanja v višini okoli 17 odstotkov.
Laurentiu Florin
Nazaj k izjavam za javnost

Zagreb, 19. 10. 2022 – Podjetje Nestlé je objavilo finančne rezultate za prvih devet mesecev leta 2022. Ob tej priložnosti je, Mark Schneider, izvršni direktor podjetja Nestlé, dejal:

„Dosegli smo močno organsko rast, hkrati pa še naprej odgovorno prilagajali cene inflaciji. Zaradi zahtevne gospodarske situacije, ki vpliva na kupno moč ljudi, se trudimo, da so naši izdelki cenovno dostopni. Naša realna notranja rast je kljub nenehnim oviram v dobavni verigi ostala vzdržljiva z omejeno elastičnostjo povpraševanja. Hkrati še naprej vlagamo v raziskave in razvoj, trženje in trajnostne pobude, kot je bilo nedavno predstavljeno v našem novem načrtu NESCAFÉ 2030. Še vedno smo prepričani v moč naših blagovnih znamk, operativno izvedbo in dinamiko kategorij, ki nam dajejo dober položaj za nadaljnje rast“.

Nestlé Slovenia

„Devet mesecev leta 2022 so zaznamovali zelo dobri poslovni rezultati in dvomestna organska rast v državah severnega Jadrana – Hrvaški, Sloveniji ter Bosni in Hercegovini. Povprečna organska rast v državah južno- in vzhodnoevropskega trga družbe znaša 11 odstotkov, na ravni severnojadranske regije 10,7 odstotka, v Sloveniji pa 8,6 odstotka. Dvomestno rast v Sloveniji beležita Purina in otroška hrana, na tretjem mestu pa so mlečni izdelki z zelo dobrimi rezultati in 8,9-odstotno rastjo,“ je povedal Laurentiu-Florin Dimitriu, generalni direktor družbe Nestlé za Hrvaško, Slovenijo in Bosno in Hercegovine ter se ozrl na zahtevno obdobje, v katerem je podjetje z različnimi donacijami podpiralo družbo. „Solidarnost je vtkana v samo jedro našega poslovanja, zato smo prepričani, da nam je uspelo pomagati najranljivejšim članom skupnosti. Pred nami so ambiciozni cilji, ki jih bomo nedvomno dosegli ob podpori zvestih potrošnikov, partnerjev in distributerjev – podjetij ARC, Inspharma, Digit in MPG,“ je zaključil Dimitriu.

Prodaja na ravni skupine

Po kategoriji izdelkov je k organski rasti največ prispeval Purina PetCare s svojimi premium blagovnimi znamkami Purina Pro Plan, Purina ONE in Fancy Feast ter veterinarskimi izdelki. Prodaja kave je rasla z visoko enomestno stopnjo, s pozitivno rastjo prodaje blagovnih znamk NESCAFÉ, Starbucks in Nespresso. Rast prodaje otroške hrane je dosegla dvomestne stopnje, s pomembnimi prispevki na vseh geografskih območjih. Dvomestno rast beležijo slaščičarski izdelki, med katerimi izstopa blagovna znamka Kit Kat. Prodaja vegetarijanske in rastlinske hrane, na čelu z izdelki Garden Gourmet, je še naprej rasla z dvomestno stopnjo.

Organska rast je 8,5-odstotna, v tretjem četrtletju pa 9,3-odstotna. Cene so se zvišale za 7,5 odstotkov, kar je posledica znatne inflacije stroškov. RIG je kljub omejitvam dobavne verige odporen na 1 odstotek v letu 2021. Organska rast na trgih v razvoju je bila 10,2-odstotna, s povišanimi cenami in RIG.

Cona Evropa

V zahtevnem gospodarskem okolju je cona Evrope zabeležila visoko enomestno organsko rast, ki odraža zvišanje cen, nadaljnji zagon v kanalu out-of-home in inovacije. V coni beležimo povečanje tržnega deleža pri prodaji kave, otroške hrane in rastlinske hrane.

Organska rast je znašala 7,1 odstotkov, z rastjo cen 5,7 odstotkov, medtem ko je bil RIG kljub omejitvam dobavne verige vzdržljiv pri 1,5 odstotka.

Napoved do konca leta 2022

Pričakuje se organska rast prodaje v višini okoli 8 odstotkov, osnovna marža dobička iz poslovanja pa naj bi dosegla okoli 17 odstotkov. Osnovni dobiček na delnico v stalni valuti in kapitalska učinkovitost naj bi se povečala.