Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Reading Time:
3
Minute(S)

Prehrana in negovanje družine stopata z roko v roki. Če ste pripravljeni zbrati svojo družino okrog boljše in bolj zdrave prehrane, je pravi čas, da to tudi storite.

Če se vaša družina vedno odloča za dobro in zdravo hrano, potem ste na dobri poti za dobro zdravje. Poleg tega, da vam pomaga, da ste zdravi, lahko nutritivna prehrana podpira rast, krepi imuni sistem in dviga energijske ravni. Dobra prehrana vam lahko celo popravi razpoloženje in izboljša uspeh v šoli in v službi. 

Poskrbite za to, da postane dobra prehrana stvar družine: odločite se, da skupaj pridete do zdravih sprememb. Ti nasveti bodo vsakega vašega družinskega člana nevedli, da izbere novo smer, ko gre za vprašanje dobre prehrane. 

1. Začnite na pravi način s pravo hrano

Help your baby experience different tastes

Da bi vzpostavili zdrav način življenja, začnite z dobrimi navadami v prehrani še med nosečnostjo—potem pa začnite izbirati dobro hrano za vašega dojenčka.

Materino mleko je idealna hrana za dojenčke. Izvedenci, kot so tisti iz Svetovne zdravstvene organizacije, priporočajo izključno dojenje v prvih šestih mesecih starosti vašega dojenčka, po uvedbi prve hrane pa naj bi dojenje potekalo nepretrgoma, dokler je to mogoče. 

Okrog šestega meseca starosti je dojenček običajno pripravljen poskusiti čvrsto hrano. Vaš otroški zdravnik vam lahko pomaga pri tem, da določite, kdaj je vaš dojenček pripravljen na to. Dajanje kosmičev za dojenčke obogatenih z železom je odličen način za zadovoljitev dojenčkovih potreb po železu. Začnite dodajati sadje in zelenjavo drugo za drugim in pustite, da mine nekaj dni med uvajanjem vsake nove vrste hrane. 

Preverite, ali hrana po velikosti in teksturi ustreza razvojni stopnji vašega dojenčka, tako da začnete s kašasto hrano in potem napredujete k mehkim zalogajčkom, ko se dojenček uči žvečiti. Na ta način boste otroku ponudili raznovrstno nutritivno prehrano, prilagojeno njegovi starosti in mu pomagali, da preizkusi tudi različne okuse in vonje. 

2. Primamite otroke v kuhinjo

Starši veste, da vas otroci opazujejo. Zaradi tega morate poskrbeti, da vas vaš otrok vidi, da jeste veliko sadja, zelenjave in celih žitnih zrn – manj pa zaslajeno, mastno ali slano hrano. Pojasnite otrokom, zakaj sta mleko in voda boljša izbira od zaslajenih napitkov. 

Children tend to eat more healthy food when they help with the preparation

Načrtujte skupne obroke. Čas, ki ga preživite pri skupnem kosilu je odlična priložnost, da znova vzpostavite tesne vezi kot družina in seznanite vaše otroke s tem, kako se lahko na pozitiven in zabaven način naučijo, kaj pomeni biti zdrav. 

Povabite otroke, naj vam pomagajo pri obisku tržnice, trgovine, da načrtujete obroke in kuhate. Tako bodo pridobili pomembne življenjske izkušnje. Neka študija celo trdi, da otroci, ki pomagajo pri pripravi obroka pojedo več zelenjave kot tisti, ki pri takih opravilih ne sodelujejo. 

Ne morete prisiliti otroka, da poskusi novo hrano? Ne odnehajte. Raziskovanje je pokazalo, da morajo majhni otroci večkrat tudi do 10 krat poskusiti novo vrsto zelenjave, preden se naučijo, da jim je všeč. 

3. Pripremite se za najstnike

Dobra prehrana je bistvenega pomena med puberteto, vendar pa utegne to predstavljati tudi pravi izziv. Najstniki imajo seveda svojo zamisel o tem, kaj je dobra hrana. Oni tudi hitro rastejo in so vedno pripravljeni na akcijo. 

Naredite jim zdravo hrano enostavno. Vedno imejte pri rokah enostavno primamljivo hrano — iz razrezanega sadja in zelenjave do smutijev, peciva (wraps) iz celih žitnih zrn do juh in sendvičev. Da bi izpolnili najstniške zahteve glede zadovoljivega napitka z dodatkom proteinov, jim ponudite čokoladno mleko, ki nudi devet osnovnih prehranskih sestavin, vključno z D vitaminom, kalcijem in kalijem. 

Poleg tega, da prehranske zahteve najstnikov naraščajo, pa se oni soočajo tudi z novimi čustvenimi izzivi  —  to pa utegne povzročiti, da se za obroke preveč najejo, da preskakujejo obroke ali se celo primejo dietnega načina prehranjevanja. Pazite, da ne pridobijo nezdravih nutritivnih navad in bodite razumevajoči glede njihove zaskrbljenosti v zvezi s svojim zunanjim videzom. Še naprej jih na sproščen način zbirajte okrog pozitivnih družinskih kosil. 

4. Uskladite prehrano z leti

S srednjimi leti začne naša presnova delovati počasneje. Potrebujemo manj kalorij, vendar se je težko odpovedati starim navadam. Tukaj vam lahko pomaga skrbna prehrana. 

Pripravite mizo, izklopite vse aparate in uživajte v vsakem zalogaju.

Pripravite mizo, izklopite aparate in uživajte v vsakem zalogaju. Po obroku boste zadovoljni in minila vas bo želja, da morate kar naprej nakaj jesti. Zmanjšajte količino alkohola in ne pozabite na vašo stekleničko z vodo. 

Toda, če se je velikost vašega obroka z leti nedoumljivo povečala, je zdaj pravi trenutek, da uporabite kazalnik idealnih velikosti porcij portion pointers (pdf, 630 Kb). 

5. Tehtna izbira hrane

Bodisi zaradi spremenjenega okusa, težav z zobmi, zdravil ali bolezni ljudje z leti pogosto izgubijo apetit. 
Kljub zmanjšanim energijskim potrebam je dobra prehrana še naprej bistvenega pomena za starejše. In nikoli ni prepozno, da uvedete pozitivne spremembe. 

Če vi ali kak starejši družinski član ne morete pogosto po nakupih, si naročite on-line vse, kar potrebujete ali pa kupite zamrznjeno in konzervirano sadje in zelenjavo, ki zna biti ravno toliko zdravo kot sveže. Preberite, kaj piše na nalepkah, da bi se izognili odvečnemu sladkorju in natriju in si zapomnite, da je potrebno, da pijete veliko vode. 

Če postane izguba teže problem, potem velja razmisliti, da začnete uporabljati kakšen tekoč dodatek k prehrani ali napitek kot nadomestek za obrok. Današnji dodatki k prehrani so okusen način, da izpolnite prehranske, klarijske in proteinske vrzeli. 

Le naprej in pritisnite gumb za resetiranje. Odločite se in dosedanje vaše stare prehranske navade nadomestite z novimi, bolj zdravimi. In to za vedno.